Virtualna okruženja
Prikazani su podaci za akademsku godinu: 2023./2024.
Laboratorijske vježbe
Opis predmeta
Virtualno okruženje: uvod, definicije, virtualna scena, komponente virtualne scene, modeliranje virtualne scene.
Grafički procesor, programabilni protočni sustav.
Specijalni efekti iscrtavanja: poopćeno teksturiranje, filtriranje teksture, preslikavanje prozirnosti, svjetlosti, sjaja, zrcaljenja, neravnina, ostale metode teksturiranja; efekti omekšavanja, zrcaljenje, sjene, tehnike panoa, ostali efekti.
Ubrzavanje iscrtavanja: smanjivanje broja poligona, selektivno odbacivanje, tehnike razine detalja, optimalne poligonske strukture, organizacija scene i promjene stanja.
Umrežena virtualna okruženja: primjene, tehnički izazovi, prilagodljivost veličini, načini mrežnog povezivanja sustava, strukturiranje virtualnog prostora, vrste prometa i mrežni protokoli za UVO, primjeri sustava UVO, virtualni svijetovi, digitalne igre.
Virtualna stvarnost: definicija, principi, razvoj područja, vrste uređaja za virtualnu stvarnost, ulazni uređaji, 3D vid u prirodi, simulirani 3D vid, vizualni, zvučni, haptički i ostali izlazni uređaji, dizajn i programiranje sustava virtualne stvarnosti.
Proširena stvarnost: definicija, karakteristike, primjene, optičko i video miješanje slike, projekcioni sustavi, usporedba raznih načina miješanja slike, poravnavanje, slijeđenje, pogreška poravnavanja, prikupljnanje podataka za proširenu stvarnost, pokretljivost sustava proširene stvarnosti.
Vizualizacija informacija. Znanstvena vizualizacija.
Studijski programi
Sveučilišni diplomski
Izborni predmeti (1. semestar) (3. semestar)[FER3-HR] Automatika i robotika - profil
Izborni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
[FER3-HR] Elektroenergetika - profil
Izborni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
Izborni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
[FER3-HR] Elektronika - profil
Izborni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
Izborni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
Izborni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
Izborni predmeti profila
(1. semestar)
(3. semestar)
Izborni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
Izborni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
[FER3-HR] Računalno inženjerstvo - profil
Izborni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
Izborni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
[FER3-HR] Računarska znanost - profil
Izborni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
[FER3-HR] Znanost o mrežama - profil
Izborni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
Izborni predmeti profila
(1. semestar)
(3. semestar)
[FER3-HR] Znanost o podacima - profil
Izborni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
[FER2-HR] Obradba informacija - profil
preporučeni izborni predmeti
(3. semestar)
[FER2-HR] Programsko inženjerstvo i informacijski sustavi - profil
preporučeni izborni predmeti
(3. semestar)
[FER2-HR] Računalno inženjerstvo - profil
preporučeni izborni predmeti
(3. semestar)
[FER2-HR] Računarska znanost - profil
preporučeni izborni predmeti
(3. semestar)
[FER2-HR] Telekomunikacije i informatika - profil
Predmeti specijalizacije profila
(1. semestar)
(3. semestar)
Ishodi učenja
- definirati pojam virtualnog okruženja
- koristiti funkcije grafičkog procesora
- razviti rješenja primjene naprednih virtualnih okruženja
- razviti aplikacije 3D grafike na raznim platformama
- primijeniti stečena znanja u složenim projektima koji uključuju virtualna okruženja
- planirati i voditi manje projekte
Oblici nastave
Predavanja
Predavanja uživo dva sata tjedno
Samostalni zadaciProjekt: grupni rad, prezentacija
LaboratorijVježbe se mogu izvoditi samostalno
Način ocjenjivanja
Kontinuirana nastava | Ispitni rok | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Vrsta provjere | Prag | Udio u ocjeni | Prag | Udio u ocjeni | ||
Laboratorijske vježbe | 0 % | 20 % | 0 % | 20 % | ||
Sudjelovanje u nastavi | 0 % | 6 % | 0 % | 6 % | ||
Seminar/Projekt | 0 % | 20 % | 0 % | 20 % | ||
Međuispit: Pismeni | 0 % | 32 % | 0 % | |||
Završni ispit: Pismeni | 0 % | 32 % | ||||
Ispit: Pismeni | 0 % | 64 % |
Napomena / komentar
Mogući broj bodova je 110 zbog fakultativne prirode projekta.
Tjedni plan nastave
- Virtualna okruženja - uvod i primjene.
- Protočni sustav za iscrtavanje u stvarnom vremenu. Protočni sustav na grafičkom procesoru (GPU).
- Protočni sustav za iscrtavanje u stvarnom vremenu. Protočni sustav na grafičkom procesoru (GPU).
- Specijalni efekti.
- Specijalni efekti.
- Ubrzavanje.
- Ubrzavanje.
- Međuispit
- Međuispit
- Umrežena virtualna okruženja. Virtualni svijetovi. Digitalne igre.
- Virtualna stvarnost. Proširena stvarnost. Virtualni ljudi.
- Vizualizacija 2D/3D polja skalara (preslikavanje boja, izo-površine). Izravan prikaz volumnih podataka (bacanje zrake, prijenosna funkcija, segmentacija). Vizualizacija vektorskog polja i toka podataka.
- Više-dimenzijski podaci (smanjenje dimenzionalnosti, paralelne koordinate). Vrednovanje vizualizacijskih metoda. Aplikacije s vizualizacijom.
- Projekt
- Projekt
Literatura
(.), Igor S. Pandžić, Tomislav Pejša, Krešimir Matković, Hrvoje Benko, Aleksandra Čereković, Maja Matijašević (2011.), Virtualna okruženja: Interaktivna 3D grafika i njene primjene, Element Zagreb, Manualia Universitatis Studiorum Zagrabiensis,
(.), Tomas Akenine-Möller, Eric Haines, Naty Hoffman (2008.), Real-Time Rendering, third edition, A.K.Peters Ltd,
Za studente
Izvedba
ID 240747
Zimski semestar
5 ECTS
R1 Engleski jezik
R1 E-učenje
30 Predavanja
5 Seminar
0 Auditorne vježbe
10 Laboratorijske vježbe
0 Konstrukcijske vježbe
Ocjenjivanje
90 izvrstan
75 vrlo dobar
65 dobar
55 dovoljan