Iako je danas popularno slovo "e" dodavati različitim imenicama u cilju naglašavanja "elektroničko": e-pošta (e-mail), e-država (e-Government), e-poslovanje (e-Business), e-učenje (e-Learning)... ovo zadnje trenutno je "modni hit". Uz dosta sinonima koji se koriste (učenje na daljinu (distance learning), elektroničko učenje, učenje potpomognuto napretkom informacijsko komunikacijskih tehnologija...) naše je mišljenje da je naglasak, želja i konačan cilj pomoći, poboljšati, unaprijediti sustav učenja ne isključujući u cijelom procesu dva ključna subjekta:
- osobu koja želi nešto naučiti i bez koje je proces učenja besmislen
- osobu koja želi nekoga nešto naučiti i bez koje je također proces učenja besmislen.
Uz dužno poštovanje i zahvalnost svakodnevnim tehnološkim unapređenjima još uvijek je čovjek taj koji treba preuzeti odgovornost i za sadržaj učenja i za kvalitetu naučenog. Tehnologija je tu da pomogne, olakša, ubrza sve faze učenja ali ih ne može zamijeniti. To su i temeljne postavke razvoja FERWeL-a.
Temeljem prethodnih razmišljanja, već dulji niz godina bavimo se usavršavanjem procesa učenja s nekim postignutim i primijenjenim rješenjima, nekima koja su još uvijek u domeni istraživanja, na razini eksperimentalnih rezultata i testiranja te istraživanjima koja nas tek očekuju. Kako danas stvari stoje to će biti "nikad gotova priča" ali smo isto tako svjesni da zbog toga ne treba odustajati i potrebno je sva postignuta rješenja, poboljšanja kontinuirano uvoditi u praksu, primjenjivati i usavršavati, što i činimo.
Naša istraživanja i rezultati zasnivaju se na primjeni otvorenih sustava i normi koliko god je to moguće. Možemo ih podijeliti na četiri temeljne cjeline:
- Predavanja - alati, tehnologije i sadržaji pomoću kojih i koje učitelj daje učenicima
- Vježbe - alati, tehnologije i sadržaji potrebni da bi učenik nešto vratio učitelju
- Literatura - knjige, priručnici, udžbenici, opisi, objašnjenja, dokumentacije
- Infrastruktura - sustavi i aplikacije koje pomažu u objedinjavanju prethodnih cjelina i njihovoj funkcionalnosti
Radni tim FERWeL čine nastavnici, suradnici, prijatelji i studenti vezani uz predmete grupe RASIP. Posebno treba istaknuti aktivnu ulogu studenata (bivših i današnjih) koji su sudjelovali i sudjeluju u svim fazama istraživanja, izgradnje i primjene ovog sustava pa uz zahvalu svima vjerujem da su nešto i naučili – ne samo o gradivu već i malo šire!