Project database

The page provides a list of national and international projects where FER participates or has participated as a project coordinator or partner.


Projects

   

Project

Acronym:
PoC6 - Bogdan 
Name:
Potvrda koncepta elektroničkog diferencijala električnog automobila s neovisnim pogonima 
Project status:
From: 2016-07-15 To: 2017-07-14 (Completed)
Type (Programme):
BICRO 
Funding scheme:
PoC 

Croatian partner

Organisation name:
Contact person name:
prof. dr. sc. Stjepan Bogdan
Contact person tel:

Short description of project

Cilj projekta je testiranje koncepta elektronickog diferencijala na elektricnom automobilu s minimalno dva neovisna pogona, tj. po jedan motor za svaki pogonski kotac. Zadaca elektronickog diferencijala je, da na temelju trenutnog stanja automobila i zahtjeva vozaca (zakret volana i položaj papucice gasa i kocnice) izracuna referencu momenta koja ce se proslijediti na pojedini motor na takav nacin da gibanje automobila odgovara ocekivanjima vozaca. Pravilnom raspodjelom momenata po kotacima postiže se sustav protiv proklizavanja (TCS, Traction Control System) i sustav za elektronicku stabilnost (ESP, Electronic Stability Program), a u slucaju regenerativnog kocenja motorima i sustav protiv blokiranja kotaca (ABS, Anti-lock Braking System). Ti elementi cine sustav vektorskog upravljanja momentima (Torque Vectoring – TV). Cilj PoC projekta je potvrditi koncept razvijen tijekom istraživackog HRZZ projekta „Elektronicki diferencijal malog gradskog elektricnog automobila“, tijekom kojeg su razvijeni upravljacki algoritmi, a poslije i testiran koncept na elektricnom automobilu, pri cemu je korištena upravljacka jedinica (mikroprocesor) opce namjene. Glavne aktivnosti projekta temelje se na testiranju elektronickog diferencijala na upravljackoj jedinici specijaliziranoj za automobilsku industriju (tzv. Vehicle Control Unit – VCU). Te aktivnosti ukljucuju: parametriranje modela automobila prema specifikacijama elektricnog automobila, testiranje dinamike automobila i korekcija parametara, implementacija algoritama elektronickog diferencijala u upravljackoj jedinici korištenjem programskog alata (CODESYS) koji predstavlja standard u automobilskoj industriji , provjera funkcionalnosti i korekcija estimacije dinamike, provjera funkcionalnosti i korekcija sustava protiv proklizavanja, provjera funkcionalnosti i korekcija sustava za elektronicku stabilnost, te provjera funkcionalnosti i korekcija sustava protiv blokiranja kotaca. Osim testiranja, planira se provjera mogucnosti zaštite intelektualnog vlasništva. Provjera inovativnog koncepta je potrebna jer su završetkom istraživanja dobiveni upravljacki algoritmi s velikim potencijalom, za koje nema smisla ulaziti u daljnji razvoj bez provjere njihovog rada u realnim uvjetima. Završetkom projekta ocekuje se dokaz o funkcionalnosti opisanih sustava s pravim automobilom i u realnim uvjetima, testiran na poligonu za sigurnu vožnju kao i na stazama s razlicitim tipovima podloge.