Project database

The page provides a list of national and international projects where FER participates or has participated as a project coordinator or partner.


Projects

   

Project

Acronym:
Name:
Samostabilizirajuće osobno vozilo na jednom kotaču 
Project status:
From: 2011-02-01 To: 2011-08-01 (Completed)
Type (Programme):
BICRO 
Funding scheme:
PoC 

Croatian partner

Organisation name:
Contact person name:
prof.dr.sc. Damir Seršić
Contact person tel:

Short description of project

Javni prijevoz ili osobni automobil ne rješava problem transporta do samog odredišta, škole, radnog mjesta, restorana. Uspješno lagano osobno vozilo koje bi riješilo i taj posljednji segment prijevoza može postati opće rašireno, a na primjerenim relacijama preuzeti i dnevne migracije tipa kuća-škola-posao. Stoga je i potencijalno tržište za takav proizvod vrlo veliko. Konkurentski proizvodi, koji su inspirirali predloženi koncept, posjeduju neke značajne nedostatke. Vozila su često velika i teška: ne mogu se pospremiti u prtljažnik, unijeti u tramvaj niti voziti uskim pločnikom. Neka postižu niske brzine te se mogu voziti samo po ravnim podlogama, ili imaju slabe manevarske sposobnosti te traže period učenja vozača. Cilj ovog projekta je razviti osobno samobalansirajuće vozilo na jednom kotaču, malih dimenzija, mase i potrošnje, uz mogućnost punjenja baterija iz obične mrežne priključnice ili nekog obnovljivog izvora. Zahvaljujući originalnim rješenjima, posebice regulacijskim i adaptacijskim algoritmima te digitalnoj obradi signala, omogućit će se vožnja gotovo bez perioda učenja kao i mogućnost vožnje po zahtjevnim podlogama. Tijekom projekta razvit će se funkcionalan prototip. Za neka originalna rješenja pokrenut će se postupak patentne zaštite. Osnova samobalansirajućeg vozila je pogonski kotač sa centralno smještenim elektromotorom. Stator se nalazi u osi motora, odnosno kotača, a učvršćen je na nosivu vilicu. Vilica se zakreće servo motorom u svrhu upravljanja smjerom vožnje i održanja ravnoteže. Mehanički okvir povezuje dijelove vozila u cjelinu, omogućuje smještaj baterija, računalnih i elektroničkih elemenata te jedne osobe. Upravljanje samobalansirajućim vozilom vrši se isključivo pomicanjem težišta, odnosno naginjanjem tijela u željenom smjeru vožnje. Rezultat je ubrzanje u željenom smjeru. Suprotnim nagibom tijela postiže se usporavanje, koje se realizira elektrodinamičkim kočenjem. Ravnotežno stanje odgovara mirovanju ili jednolikom gibanju postignutom brzinom. Predloženo vozilo je robusno, malih dimenzija i potpuno automatizirano.