Ciljevi kolegija
![]() |
![]() |
Zaključeno je da bi, na kraju ovog kolegija, student trebao biti sposoban:
- identificirati razlike između klasičnog i raspodijeljenog programskog inženjerstva
- identificirati centrifugalne i centripetalne sile u timovima koji se bave raspodijeljenim programskim inženjerstvom
- procijeniti i evaluirati tehnologije korištene za pojednostavljivanje raspodijeljenog programskog inženjerstva
- uočiti razloge zbog kojih se korporacije odlučuju proširiti razvoj softvera u druge zemlje
- razumjeti značaj kulturoloških razlika pri vođenju projekta raspodijeljenog programskog inženjerstva, komunikaciji i suradnji
- prepoznati ključne prepreke u procesu rada na takvim projektima
- primijeniti najbolje tehnike raspodijeljenog programskog inženjerstva u svom stručnom radu
Kako bi se postigli ovi ciljevi bilo je potrebno spojiti teoriju i praksu, iskoristiti konstruktivistički pristup učenju kad je to bilo moguće. U drugom dijelu kolegija, učenje temeljeno na rješavanju problema putem studentskih projekata vezanih uz programsko inženjerstvo počinje dominirati, pružajući studentima priliku da usporede iskustvo s teorijskim znanjem stečenim u prvom dijelu kolegija.
Gore navedeni ciljevi su postignuti primjenom sljedećega:
- Prezentacija teorijske pozadine tematike, kako bi tijekom praktičnog dijela studenti bili upoznati s njom i razvili najbolje tehnike rada, kao i praktična rješenja za uobičajene probleme. Teorijski dio uključuje:
- upoznavanje s razlozima zbog kojih je potrebna suradnja s drugim timovima koji se također bave raspodijeljenim programskim inženjerstvom u globalnoj IT ekonomiji
- teme upravljanja projektima raspodijeljenog programskog inženjerstva
- razvoj softvera u sveprožimajućem računarstvu
- Unified Modeling Language (UML) kao OO alat za dizajn softvera
- Gosti predavači:
- softverski stručnjak ili IT menadžer iz svijeta razvoja softvera za tvrtke koji bi sa studentima podijelio svoja radna iskustva
- profesionalni psiholog s iskustvom u temama vezanim za kulturološke razlike koji bi poveo uspješnu raspravu vezanu za određivanje osjetljive granice između uobičajenih etničkih i nacionalnih stereotipa i stvarnih karakteristika određenog etničkog društva, uključujući i razumijevanje tipičnih low-context i high-context kultura, procese izgradnje povjerenja i poticanja diskusije, uobičajene sklopove vrijednosti i uvjerenja, itd.
- Razvoj značajnog broja projekata vezanih uz razvoj softvera za studente koji bi, u isto vrijeme, olakšali:
- stjecanje iskustva u menadžmentu projekata raspodijeljenog programskog inženjerstva, komunikaciji i suradnji
- stvaranje softvera koji potpomaže raspodijeljeno programsko inženjerstvo
- stvaranje visoko kvalitetne projektne dokumentacije koristeći pripremljene predloške
- prilagođavanje razini znanja i jezičnim posebnostima drugog tima
- preuzimanje uloga u timu kao korisno sredstvo studentima pri stjecanju iskustva u menadžmentu razvoja softvera, sa stvarnim dužnostima i odgovornostima