podkist #6: Zašto je znanost spora

Gošća novog podkista bila je prof. dr. sc. Vernesa Smolčić, poznata popularizatorica znanosti, eksperimentalna astrofizičarka i profesorica na Fizičkom odsjeku PMF-a.

Pored mnoštva zanimljivih tema iz područja astrofizike, profesorica Smolčić se u razgovoru s voditeljem podkista, doc. dr. sc. Darijem Bojanjcem, dotaknula i problematike koja muči gotovo sve nastavnike i profesore, a to je kako potaknuti učenike/studente na kvalitetna pitanja.

"Potrebno je cijelu perspektivu podučavanja znanosti učiniti kreativnijom i pokušati suzbiti da dječja zaigranost prijeđe u teške i nerazumljive formule (primjerice u fizici). Djeca su jako kreativna, ona su intuitivni znanstvenici jer za znanost je potrebna samo znatiželja", smatra naša gošća, autorica popularne znanstvene platforme namijenjene mlađoj populaciji Astroučionica.

"Jedna od glavnih motivacija zašto sam pokrenula Astroučionicu bila je u nadi da će se neka znanstvena metoda propagirati, ponajviše među najmlađe, i da će oni prihvatiti poruke da kritički propituju apsolutno sve, od svojih prijatelja od pet godina, do sveučilišnih profesora i političara. Treba djecu učiti da što dulje zadrže interes za znatiželjom. Potrebno je uloviti taj switch kada se zaigranost i znatiželja kod djece pretvori u strah od postavljanja pitanja", smatra profesorica Smolčić.

U šestom podkistu također doznajte zašto je znanost spora, kakve koristi imamo od fundamentalnih istraživanja te koja je razlika između podučavanja u školi i na fakultetu.

Autor: Petra Škaberna
Popis obavijesti