Zašto predajem?

Moja filozofija predavanja može se opisati sintagmom poticanje studenata na razmišljanje. Svatko može naučiti riješiti određeni zadatak i nakon nekoliko ponavljanja može postati sposoban riješiti varijaciju tog zadatka na ispitu. To nije poanta učenja, a pogotovo nije poanta učenja na fakultetu kao što je FER. Kroz predavanja želim naučiti studente rješavati probleme koje nikada nisu vidjeli. Ovdje namjerno koristim naziv probleme, a ne zadatke zato što mislim da je riječ zadatak primjerenija osnovnoj i srednjoj školi. U srednjoj školi rješavali smo zadatke koji su se svodili na korištenje jedne formule ili osnovne algebarske manipulacije. Problemi koji nas okružuju najčešće se ne mogu riješiti takvim metodama, često nisu dobro definirani, a najčešće nisu niti rješivi. Najvažnija stvar koju želim prenijeti studentima je pristup takvim problemima. Upravo zato od prvog predavanja inzistiram na sljedećim koracima: 

1. Analiza problema (dobra definiranost, što su ulazni podaci, što je to što zovemo rezultatom ili rješenjem)

2. Procjena rješenja (na temelju početnih pretpostavki dajemo hipotezu o obliku rješenja, procjenu reda veličine...)

3. Rješenje (koristimo naučene tehnike i prethodne procjene kako bismo riješili problem)

4. Analiza dobivenog rješenja (jesmo li dobili ono što smo očekivali, ima li dobiveno rješenje smisla...)

5. Usporedba rješenja (moramo moći razumjeti zašto postoji razlika između predviđenog i dobivenog)

U svim ovim koracima inzistiram na komunikaciji sa studentima. Mislim da je interakcija između nastavnika i studenta ključna stvar u prenošenju znanja. Upravo zato stalno postavljam pitanja, tražim odgovore i potičem komunikaciju. U predavanjima inzistiram na korištenju krede i ploče zato što to ostavlja dovoljno vremena studentima da apsorbiraju ideje, ali i da postavljaju kvalitetnija pitanja. (zašto, kako i koji je sljedeći korak). Pravo učenje krije se između postavljanja pitanja i davanja odgovora na ta pitanja. Upravo to je glavna prednost predavanja na ploči zato što ona nisu prebrza i ostavljaju puno prostora za komunikaciju. Kao ilustraciju problema koristim eksperimente (uživo, snimljene kao i numeričke simulacije) koji ilustriraju probleme koje rješavamo, a ujedno služe i kao provjera rješenja do kojih smo došli.

 

Neki od komentara studenata na anketama:

  • Odlično objašnjavate. Objasnili ste mi i neke rupe u znanju nekih drugih predmeta koje nisam ni znala da imam. Imam osjećaj da mi je mozak narastao nakon svakog predavanja. Sviđa mi se opuštena atmosfera, pravo je osvježenje nakon nekih drugih kolegija/predavanja...
  • Posebno mi se svida sto se cijeli kolegij temelji na proucavanju i modeliranju stvarnih modela koje cemo cesto vidati u praksi. Ovo je jedan od rijetkih predmeta koji se ne temelji na principu sjedi i strebaj, vec na cistom intuitivnom i logickom razmisljanju. Odlicno obavljen posao i svaka cast profesoru.

  • Odnos prema studentima, ugodna atmosfera i nestvaranje stresa oko formalnog ocjenjivanja.
  • Drago mi je što nas bar netko na ovom fakultetu pokušava tjerati da razmišljamo umjesto da šablonski rješavamo zadatke, hvala mu što je to istaknuo jer me stvarno potaknulo na to da se trudim razumjeti matematiku (a i ostale predmete) umjesto da naučim tri tipa zadatka i molim se da mi to dođe na ispitu.
  • Potiče nas na razmišljanje, nije da samo prepisuje s papira već nam zada zadatak i komentira s nama moguće načine rješavanja. Primjeri mu nisu uvijek striktno iz područja matematike, već i drugih predmeta (primjer SiS), što je lijepa digresija.
  • Vrhunski objašnjava, ponekad povuče poveznicu s nekim stvarima koje ćemo kasnije učiti. Nakon njegovih auditornih, sve mi je jasno.
  • Odličnim profesorima često napišem da ono što meni čini razliku između odličnih i dobrih profesora je da odlični prenose entuzijazam i čine stvari zanimljivima. Kažem im da ih također prepoznajem po tome da ih se ne bojim ništa pitati jer mislim da pred njima neću ispati budala, ne boje se priznati kad nešto ne znaju... (Dakle, uglavnom pišem gluposti po ovim anketema i ovo nije iznimka.) E, vi ste next level, vi mi dajete egzistencijalne krize i potičete me na razmišljanje o smislu života, obrazovanja, učenja. Čini se da vas je briga kako i zašto radite stvari, a radite ih drugačije. Osvježavajuće je. Predmeti su bolji kad ih vi predajete. Također, ne mislim samo ja ovo, ali drugima se ne da pisati gluposti po anketama... Hvala.
  • Jako dobra predavanja. Jako mi se sviđa što nam je profesor na zadnjim auditornim pokazao primjenu diferencijanih jednadžbi na primjeru opruge. I ne samo to, već način na koji se može pristupiti takvom problemu - kako razmišljati.
  • Profesor je vrlo stručan i detaljan pri izvođenju gradiva, vidi se da je jako pripremljen za nastavu i vidi se entuzijazam pri prenošenju znanja studentima. Također je vrlo pristupačan i uvijek ga se može pitati za neko objašnjenje gradiva koje čak ne mora biti ni vezano za njegov predmet. Predmet Daljinska istraživanja je vrlo zanimljivo zamišljen i izveden i bio ga je užitak slušati. Sve pohvale profesoru!
  • Auditorne su mu odlične, često istakne primjenu nekih zadataka na recimo elektrotehniku. Isto tako, potiče razmišljanje, a ne rješavanje tisuće zadataka, što mi se jako sviđa.
  • Novi pristup predavanju, nema prolaska kroz gradivo samo kako bi se prošlo, već je svako predavanje bilo bitno i izrazito zanimljivo. Profesor je jako inteligentan te s lakoćom prenosi znanje.
  • Profesor je stvorio ugodnu radnu atmosferu gdje je svako pitanje dobrodošlo, vidi se da mu je glavna želja da studenti usvoje gradivo te da što bolje razumiju ono što radimo na satu, potiče način razmišljanja da je najbitnija stvar pokušati nešto, bez obzira ako prvih par puta ne uspiješ.
  • Jako cijenim što nastavnik izlaganju nek nove ideje pristupa iz više različitih perspektiva. Mislim da to znatno ubrzava proces ucenja. Nastavnik dobro bira te perspektive i tako omogućuje da što više studenata razumije gradivo s obzirom na to da da svaki od njih stvari shvaća na drukčiji nacin. Sviđa mi se njegov pristup objašnjavanju matematike: paralelno nam govori kako se neki problem rješava i obrazlaže dio matematičke pozadine. Mnoge stvari koje sam naucio na matematičkim kolegijima do sad su mi puno bolje sjele zbog ovakvog pristupa. Mislim da ovako nesto može produbiti razumijevanje nekih matematičkih koncepata.
  • Jako ugodna atmosfera te nema nikakvog bespotrebnog stresiranja pa se onda može sa zadovoljstvom pratiti predmet.
  • Docent Bojanjac se iznimno trudi pribliziti studentima gradivo i rado ce ponoviti vise puta na razlicite nacine kako bi osigurao razumijevanje. Polaganje predmeta je prilagodeno interesima studenata kao i njihovim preferencijama prema nacinu ostvarivanja bodova. Profesor je iznimno vrijedan nastavnik i znanstvenik. Summa cum laude za profesora Bojanjca!

Izvješće o provedenoj anketi za procjenu nastavnika
(Studentsko vrjednovanje nastave, zimski semestar 2018./2019.).


Kolegiji na kojima radim

Do sada sam bio asistent i nastavnik na nekoliko kolegija, od prve do pete godine studija. Na tim kolegijima sam držao predavanja, auditorne vježbe, laboratorijske vježbe, održavao ispite i ostale radosti koje idu uz nastavnički posao. Uveo sam 2 nova kolegija, Matematičko modeliranje u inženjerstvu i Daljinska istraživanja, a sudjelovao sam i u kreiranju kolegija Odabrana poglavlja matematikeUvod u svemirske tehnologije i Primijenjena kvantna mehanika. Neka od mojih predavanja možete pronaći na YouTube kanalu.

 

Održani seminari:

2021./2022. Seminar o valnim pojavama (6 puta po 2 sata predavanja)

2019./2020. Seminar o valnim pojavama (8 puta po 2 sata predavanja)

2018./2019. Seminar o valnim pojavama (11 puta po 2 sata predavanja)

2017. Homogenizacija Maxwellovih jednadžbi (2 puta po 3 sata predavanja)

2017./2018. Seminar o valnim pojavama (10 puta po 2 sata predavanja)

2016. Homogenizacija Maxwellovih jednadžbi (3 puta po 2 sata predavanja)

2014. Raspršenje elektromagnetskih valova na metalnim objektima (2 puta po 2 sata predavanja)

2012. Matematičke metode u analizi antena (3 puta po 2 sata predavanja) 

 

Ljetne škole:

2022./2023. Oblikovna likovna radionica Plemenitaš - Apsurd: Konačno predavanje o beskonačnosti

2021./2022. Oblikovna likovna radionica Plemenitaš - Zvuk: Titranje, val i rezonancija

2020./2021. Oblikovna likovna radionica Plemenitaš - Informacije: Vjerojatnost, Teorija informacija

2019./2020. Oblikovna likovna radionica Plemenitaš - Botanika: (meta)Simetrije

2018./2019. Oblikovna likovna radionica Plemenitaš - Prostor slobode: Kompleksni brojevi, Topologija

2017./2018. Oblikovna likovna radionica Plemenitaš - Zvuk: Što su to valovi?

 

Kolegiji na kojima sam držao predavanja, auditorne ili laboratorijske vježbe:

2022./2023. Daljinska istraživanja, Matematičko modeliranje u inženjerstvu, Komunikacijski sustavi, Odabrana poglavlja matematike, Analiza, modeliranje i simuliranje višeskalnih pojava

2021./2022. Daljinska istraživanja, Matematičko modeliranje u inženjerstvu, Primijenjena kvantna mehanika, Komunikacijski sustavi, Odabrana poglavlja matematike

2020./2021. Linearna Algebra, Videokomunikacijske tehnologije, Inovativni elektromagnetski sustavi, Odabrana poglavlja matematike, Komunikacijski sustavi

2019./2020. Linearna Algebra, Videokomunikacijske tehnologije, Inovativni elektromagnetski sustavi, Matematička analiza 2, Radiofrekvencijski sustavi

2018./2019. Matematika 1, Matematika 2, Matematička analiza 2, Videokomunikacijske tehnologije, Radiofrekvencijski sustavi 

2017./2018. Matematika 1, Matematika 2, Videokomunikacijske tehnologije, Radiofrekvencijski sustavi

2015./2016. Matematika 1, Matematika 2, Radiofrekvencijski sustavi

2014./2015. Matematika 2, Radiofrekvencijski sustavi

2013./2014. Matematika 1, Matematika 2, Planiranje mobilnih sustava, Videokomunikacijske tehnologije

2012./2013. Planiranje mobilnih sustava, Mobilne komunikacije, Videokomunikacijske tehnologije, Matematika 1, Matematika 2, Radiofrekvencijski sustavi, Daljinska istraživanja i radiometrija

2011./2012. Planiranje mobilnih sustava, Mobilne komunikacije, Videokomunikacijske tehnologije, Radiofrekvencijski sustavi, Daljinska istraživanja i radiometrija

2010./2011. Planiranje mobilnih sustava, Mobilne komunikacije, Videokomunikacijske tehnologije, Antene i Propagacija. Radiofrekvencijski sustavi

2009./2010. Planiranje mobilnih sustava, Mobilne komunikacije, Videokomunikacijske tehnologije, Mikrovalna elektronika


Repozitorij