Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Obavijesti i objave

Obavijesti i objave

Doktorski studij uključuje tri ključna događaja po kojima se očituje napredak na doktorskom studiju - kvalifikacijski ispit, javni razgovor i obranu disertacije. Ti događaji su otvoreni za sve zainteresirane i javno se oglašavaju barem sedam dana prije održavanja.
U obavijestima i objavama također možete pronaći informacije o akademskoj mobilnosti i ponudi doktorandskih radnih mjesta.

Obavijesti

Sveučilište u Zagrebu, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Unska 3, 10000 Zagreb raspisuje N A T J E Č A J za upis studenata na doktorski studij ELEKTROTEHNIKA i RAČUNARSTVO za stjecanje akademskog stupnja doktora/doktorice tehničkih znanosti (3 godine, 180 ECTS bodova) u akademskoj godini 2025./2026. iz znanstvenog polja Elektrotehnika i znanstvenog polja Računarstvo. Doktorski studij može upisati osoba koja je završila sveučilišni diplomski ili sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij u polju elektrotehnike ili računarstva kojim se ukupno s prethodnim obrazovanjem stječe najmanje 300 ECTS bodova sa srednjom ocjenom svih položenih ispita na studiju od 3,5 i više; ili jednakovrijedni sveučilišni četverogodišnji dodiplomski studij u polju elektrotehnike ili računarstva sa srednjom ocjenom svih položenih ispita na studiju od 3,5 i više. Na doktorski studij može se upisati magistar znanosti iz polja elektrotehnike ili računarstva. Razgovor s pristupnikom obavezan je dio upisnog postupka. Svi studenti studij upisuju u redovitom statusu s rokom trajanja studija 3 godine. Broj mjesta: 80 Školarina iznosi 9.000,00 eura i plaća se u šest (6) rata od 1.500,00 eura po semestru. Prijave za upis na doktorski studij provode se u dva upisna roka: zimski i ljetni. Prijave (s popratnom dokumentacijom) za upis u zimskom upisnom roku primaju se u elektroničkom obliku putem Prijavnog portala u razdoblju od 9. lipnja do zaključno 19. kolovoza 2025. godine. Razgovori s pristupnicima, kao obavezni dio prijavnog postupka u zimskom upisnom roku, održat će se u utorak 26. kolovoza i u srijedu 27. kolovoza 2025. godine od 9.00 do 15.00 sati. O terminu održavanja pojedinačnih razgovora pristupnici će dobiti obavijest elektroničkom poštom. Nastava u zimskom semestru počinje u listopadu 2025. godine. Prijave (s popratnom dokumentacijom) za upis u ljetnom upisnom roku primaju se u elektroničkom obliku putem : Prijavnog portala u razdoblju od 29. prosinca 2025. godine do zaključno 21. siječnja 2026. godine. Razgovori s pristupnicima, kao obavezni dio prijavnog postupka u ljetnom upisnom roku, održat će se u utorak 27. siječnja i u srijedu 28. siječnja 2026. godine od 9.00 do 15.00 sati. O terminu održavanja pojedinačnih razgovora pristupnici će dobiti obavijest elektroničkom poštom. Nastava u ljetnom semestru počinje u ožujku 2026. godine. Dodatne informacije o doktorskom studiju dostupne su na mrežnim stranicama studija .  Dodatna pitanja mogu se uputiti na tel. (01) 6129 920 ili adresu e-pošte doktorski.studij@fer.hr.
24.10.2024. - za sjednicu Odbora u listopadu 21.11.2024. - za sjednicu Odbora u studenom 19.12.2024. - za sjednicu Odbora u siječnju 23.01.2025. - za drugu sjednicu Odbora u siječnju ( zadnji rok za prijavu kvalifikacijskog ispita u zimskom semestru ) 20.02.2025. - za sjednicu Odbora u veljači ( zadnji rok za prijavu javnog razgovora u zimskom semestru ) 27.03.2025. - za sjednicu Odbora u travnju 29.04.2025. - za sjednicu Odbora u svibnju 11.06.2025. - za sjednicu Odbora u lipnju 21.08.2025. - za sjednicu Odbora u kolovozu ( zadnji rok za prijavu kvalifikacijskog ispita u ljetnom semestru )
Na temelju članka 14. stavka 2. Pravilnika o doktorskim studijima Sveučilišta u Zagrebu, Odbor za doktorske programe u suradnji s Povjerenstvom za doktorske radove donio je  Upute za izradu doktorskoga rada po skandinavskom modelu .  Upute su ugrađeni dobra praksa i dosadašnja iskustva sastavnica u proteklom razdoblju. UPUTE za izradu doktorskoga rada po skandinavskom modelu TABLICA   1. Podaci za provjeru uvjeta izrade doktorskoga rada po skandinavskom modelu Od sjednice Odbora za doktorske studije 3. travnja 2025. obavezna je predaja doktorskog rada po skandinavskom modelu prema uputama sa linka.
Poziv doktorandima: Prijavite se za 3. ljetnu školu projekta AIoTwin u Splitu (16. - 18. lipnja 2025.) – Još nekoliko slobodnih mjesta! Projekt AIoTwin financiran iz programa Obzor Europa organizira treću ljetnu školu u Splitu od 16. do 18. lipnja 2025. u suradnji i kolocirano s međunarodnom konferencijom SpliTech 2025. Događaj nudi bogati program koji pokriva teme iz područja Interneta stvari i umjetne inteligencije, a prilagođen je posebno doktorandima. Pozivamo sve zainteresirane doktorande da nam se pridruže u radu ljetne škole. Program obuhvaća pozvana predavanja uglednih istraživača, tutorijale i praktične radionice, a kolokacija s međunarodnom konferencijom SpliTech 2025 omogućuje sudionicima dodatnu priliku za umrežavanje i praćenje odabranih sjednica konferencije. Sudjelovanje je besplatno, a sudionici sami snose putne troškove i troškove smještaja. Uz program ljetne škole projekt AIoTwin organizira posebnu sjednicu Artificial Intelligence of Things and Edge Intelligence kao dio programa konferencije SpliTech 2025. Sjednica je posvećenu temama kao što su umjetna inteligencija na uređajima ograničenih sredstava i okolinama Interneta stvari, kontinuirano učenje i energetski učinkovita AIoT-rješenja te komunikacijski izazovi primjene tih tehnologija. Za registraciju je potrebno popuniti sljedeći  obrazac . Rok za prijavu: do popunjenja mjesta. Više informacija, uključujući detaljan program ljetne škole, dostupno je na:  https://aiotwin.eu/aiotwin/activities/3rd_summer_school  
Prosljeđujemo obavijest iz CroRIS-a. Obavijest u nastavku.
Kandidati zainteresirani za prijavu na  NATJEČAJ za kratku mobilnost doktorskih studenata u okviru Erasmus+ programa Ključne aktivnosti 1 (KA131) – Projekti mobilnosti za države članice EU-a i treće zemlje pridružene programu, za razdoblje od 28. srpnja 2025. do 30. lipnja 2026.  trebaju se najkasnije do petka, 17. travnja 2026. godine (ili ranije, ovisno o predviđenom datumu polaska ) javiti mailom u Ured za mobilnost ( erasmus-outgoing@fer.hr ). VAŽNO: postupak prijave je predviđen isključivo elektroničkim putem i oslanja se na pomoć ECTS i IRO koordinatora sastavnica SuZG. Stoga molimo pošaljite kompletnu prijavnu dokumentaciju Uredu za mobilnost ( erasmus-outgoing@fer.hr ) najkasnije do petka, 24. travnja 2026. u 12:00 sati (ili ranije, ovisno o predviđenom datumu polaska ), jer Sveučilište u Zagrebu dokumente pristigle izravno od studenata neće uzeti u razmatranje.
Sveučilište u Zagrebu raspisalo je NATJEČAJ za kratku mobilnost doktorskih studenata u okviru Erasmus+ programa Ključne aktivnosti 1 (KA131) – Projekti mobilnosti za države članice EU-a i treće zemlje pridružene programu, za razdoblje od 28. srpnja 2025. do 30. lipnja 2026. Prijaviti se mogu  doktorski studenti  fakulteta Sveučilišta u Zagrebu koji s  kratkim studijskim boravkom ili kratkom stručnom praksom  žele započeti najranije 28. srpnja 2025., a najkasnije 25. lipnja 2026. (zadnji dan mobilnosti može biti zaključno 30. lipnja 2026). Krajnji rok za prijavu je  30. travnja 2026. u 12:00 sati - podne . Više informacija možete vidjeti na službenim stranicama Sveučilišta u Zagrebu.
Članovima hrvatske akademske zajednice osiguran je pristup bazama podataka na temelju Sporazuma o suradnji Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu i Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Pristup svim pretplaćenim elektroničkim izvorima informacija s računala matične institucije osiguran je izravno putem IP adresa računala, a izvan IP opsega institucije putem Proxy servera. Proxy mogu koristiti svi članovi hrvatske akademske zajednice koji imaju otvoren AAI@EduHr korisnički račun te se pomoću njega prijavljuju na proxy server. Proxyju se pristupa putem  Portala elektroničkih izvora za hrvatsku akademsku i znanstvenu zajednicu , a na istoj stranici se pristupa svim bazama podataka s nacionalnom licencijom u Republici Hrvatskoj. Više o pretplaćenim bazama možete pročitati ovdje .
Postupak ocjene i obrane ne može se započeti prije upisa ocjene za 3. godinu Istraživačkog seminara. Uvjet za upis godine je sudjelovanje na Danu doktorata sa posterom. Dakle sudjelovanje na Danu doktorata nije izbor već vaša obaveza kako bi mogli upisati navedenu ocjenu. Sudjelovanje na Danu doktorata može se odgoditi za idući termin Dana doktorata iz opravdanih razloga (mirovanje studija, duža bolest...) Radne obaveze nisu razlog za oslobađanje od obaveze sudjelovanja na Danu doktorata. Iznimno (ako je vrlo kratak rok od odobravanja teme na Senatu do predaje rada na ocjenu) može se odobriti predavanje u sklopu istraživačkog seminara javno dostupno svima upisanima na istraživački seminar. Tu se ne broje aktivnosti i radionice izvan FER (jer nisu dostupne svima) - to se ako je oglašeno na stranicama istraživačkog seminara može računati kao dodatni bod doktorandu. Vodite računa da je ova mogućnost iznimka, a ne pravilo te ako niste predali rad na ocjenu prije no što ste pozvani na Dan doktorata bez obzira na vaše izlaganje u sklopu istraživačkog seminara dužni ste sudjelovati na Danu doktorata posterom.
Znanstveno izdavaštvo posljednjih se godina sve više suočava s problemom predatorskih časopisa i izdavača. Predatorski su časopisi publikacije koje se predstavljaju kao znanstveni časopisi, ali se ne pridržavaju strogih standarda tradicionalnog znanstvenog izdavaštva kao što su recenzijski postupak ili urednička kontrola. Cilj je izdavača predatorskih časopisa navesti znanstvenike da upravo kod njih objavljuju rezultate svojih istraživanja, a to čine agresivnim marketingom, lažnim metrikama, imitiranjem uglednih znanstvenih časopisa te jamčenjem brze objave članaka uz financijsku naknadu. Objavljivanje radova u predatorskim časopisima može imati ozbiljne posljedice i za autore i za institucije u kojima rade pa je iznimno važno upoznati se s rizicima koje takvi časopisi predstavljaju. Ako želite doznati više o problemu predatorskih časopisa, preuzmite infografiku koju je pripremila Središnja knjižnica FER-a, a za sva dodatna pitanja obratite nam se na e-adresu ferlib@fer.hr .
Studenti koji su promijenili stipenditora u odnosu na prethodni upis semestra ili godine studije dužni su o tome obavijestiti Fakultet, odnosno dostaviti u Studentsku službu suglasnost novoga stipenditora i izjavu o načinu plaćanja troškova studija.
Student koji ne upiše semestar time prekida studij, odnosno, gubi status studenta. Student koji želi nastaviti studij nakon prekida treba, uz suglasnost mentora,  podnijeti obrazloženu molbu za nastavak studija. U slučaju zatraženog i odobrenog nastavka studija u propisanom roku, studij se nastavlja prema (moguće i drugačijim) pravilima za generaciju s kojom student nastavlja studij, uz plaćanje dodatnih troškova prema Odluci Fakultetskoga vijeća od 4. srpnja 2018. (stavak III. Odluke).
Etičko povjerenstvo Fakulteta elektrotehnike i računarstva pripremilo je i objavilo Smjernice za pribavljanje mišljenja Etičkog povjerenstva FER-a vezano uz provođenje istraživanja . Navedeno mišljenje mentor i doktorand trebaju ishoditi za znanstvena istraživanja koja se provode na ili s ljudima ili životinjama, a nisu dio nekog projekta koji (u cjelini) već ima sva potrebna mišljenja i odobrenja. Posebno napominjemo da je mišljenje Etičkog povjerenstva potrebno i ako se u istraživanju koriste samo "gotovi" podaci, primjerice, otvorene ili javno dostupne baze medicinskih podataka ili snimki bioloških signala. U tom slučaju, važno je da su predmetni podaci ili baza (snimki, signala, ...) bili izvorno prikupljeni na etičan način, uz odgovarajuća odobrenja (ustanove, ispitanika).
Na svečanosti održanoj u srijedu, 8. studenoga 2017. godine u auli Rektorata Sveučilišta u Zagrebu, ravnateljica Agencije za znanost i visoko obrazovanje prof. dr. sc. Jasmina Havranek u nazočnosti rektora Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. sc. Damira Borasa uručila je oznaku visoke razine kvalitete FER-ovom doktorskom studiju Elektrotehnika i računarstvo . Oznaku visoke razine kvalitete doktorskog studija preuzeo je dekan FER-a prof. dr. sc. Mislav Grgić . Osim FER-a, oznaku visoke kvalitete dobili su sa Sveučilišta u Zagrebu i Doktorski studij Farmaceutsko-biokemijske znanosti Farmaceutsko-biokemijskoga fakulteta te Doktorski studij Veterinarske znanosti Veterinarskoga fakulteta. U obrazloženju priznanja, uz dugu povijest FER-a navode se kao prednosti istaknute bogate istraživačke referencije, financiranje, snažni međunarodni programi i veliki broj projekata u sklopu programa istraživačkog Obzor 2020. Posebno je istaknuta povezanost fakulteta s gospodarstvom te dobri istraživački laboratoriji i oprema. Istraživačke teme doktoranada usklađene su s međunarodnim trendovima, a fakultet aktivno i organizirano radi na privlačenju studenata za doktorski studij.
Fakultetsko vijeće FER-a na svojoj 679. sjednici održanoj dana 4. srpnja 2018. donijelo je Odluku o plaćanju dodatnih troškova na Doktorskom studiju.

Repozitorij