"Dan doktorata 2020." održat će se 2. travnja 2020. godine.
Okvirni pregled programa prikazan je u nastavku, a detalji će biti objavljeni naknadno.
Okvirni pregled programa
9.30 - 11.00 |
Poster sekcija Izložba i prezentacija postera s aktualnim istraživačkim rezultatima doktoranada. |
11.00 - 12.30 |
Skupna sekcija Svečano otvaranje Prezentacije nagrađenih doktorata iz ak. god. 2018./19. Prezentacija počasnog govornika Završna riječ |
12.30 - 14.00 |
Proglašenje najboljeg postera i domjenak |
14.00 - 15.30 |
Radionica za doktorande |
Program Dana doktorata 2020. uključuje dvije radne sekcije te neformalno druženje i umrežavanje. Odabrane doktorske disertacije obranjene u akademskoj godini 2018./2019. bit će prezentirane usmeno, u zajedničkoj sekciji u okviru programa, dok će preliminarni rezultati doktorskih istraživanja nakon potvrde teme disertacije (javnog razgovora) biti predstavljeni u poster-sekciji.
Kriterij odabira za sekciju s usmenim izlaganjem rezultata doktorskih istraživanja je izvrsnost. U tome smislu, izbor govornika u skladu je s priznanjima koje Fakultet elektrotehnike i računarstva dodjeljuje za istaknute doktorske disertacije, a to su Srebrna plaketa "Josip Lončar" (više o nagradi: pravilnik, naputak) i nagrada "KONČAR" (više o nagradi: pravilnik, izmjene i dopune).
Doktori znanosti kojima su navedene nagrade dodijeljene za disertacije obranjene u akademskoj godini 2018./2019. su:
- dobitnici srebrne plaketa „Josip Lončar“:
- Dr. sc. Ninoslav Holjevac, doktorska disertacija pod naslovom "Modelling and evaluation of flexible multi-energy systems for low carbon environment" ("Modeliranje i vrednovanje fleksibilnih višeenergijskih sustava u niskougljičnom okolišu"), mentor: prof. dr. sc. Igor Kuzle;
- Dr. sc. Maria Brbić, doktorska disertacija pod naslovom "Representation learning from single and multiple view data" ("Učenje reprezentacije za podatke iz jednog i više pogleda"), mentor: nasl. izv. prof. dr. sc. Ivica Kopriva, Institut Ruđer Bošković, Zagreb;
- Dr. sc. Matea Đonlić, doktorska disertacija pod naslovom "Three-dimensional analysis of back surface under dynamic conditions in scoliosis diagnostics" ("Trodimenzionalna analiza površine leđa pri dinamičkim uvjetima u dijagnostici skolioze"), mentor: prof. dr. sc. Tomislav Pribanić;
- Dr. sc. Tin Bariša, doktorska disertacija pod naslovom "Bezsenzorsko modelsko prediktivno izravno upravljanje strujama sinkronoga vjetrogeneratora sa stalnim magnetima", mentor: izv. prof. dr. sc. Damir Sumina;
- Dr. sc. Filip Mandić, doktorska disertacija pod naslovom "Control of autonomous surface marine vessels for underwater vehicle localization using single range acoustic measurements" (Upravljanje autonomnim površinskim plovilima u svrhu lokalizacije podvodnoga vozila korištenjem jednostrukih akustičkih mjerenja udaljenosti), mentor: izv. prof. dr. sc. Nikola Mišković.
- dobitnici godišnje nagrade „KONČAR“:
- Dr. sc. Hrvoje Novak, za doktorsku disertaciju pod naslovom: "Coordinated Multi-level
Model Predictive Control of Energy in Electric Railwav Traction Systems" (Koordinirano
višerazinsko modelsko prediktivno upravljanje energijom u željezničkim elektrovučnim
sustavima), mentor: prof. dr. sc. Mario Vašak; - Dr. sc. Igor Žiger, za doktorsku disertaciju pod naslovom: "Metoda proračuna gubitaka
naponskih transformatora velike snage s otvorenom jezgrom", mentor: prof. dr. sc. Željko Štih.
1. Općenite informacije i smjernice za izlaganje
Dan doktorata je događaj koji, uz pružanje uvida u raznolikost i kvalitetu znanstvenog rada Fakulteta svima zainteresiranima, ima za cilj i pobuditi interes za znanstveni rad i istraživanje.
Prezentacija na Danu doktorata, za razliku od obrane doktorske disertacije, ima:
- potpuno različitu svrhu,
- bitno kraće trajanje i
- drugu "publiku".
I. Trajanje izlaganja
Što se tiče trajanja izlaganja, ono će biti ograničeno na 10 minuta(*), što znači da je ne samo preporučljivo, već i nužno, izostaviti složenije ili vrlo specifične cjeline iz obrane doktorske disertacije, a pogotovo složene matematičke izraze ili izvode, kao i vrlo detaljne opise postupaka i obrade rezultata.
Naglasak treba biti na idejama i rezultatima, a razina detalja treba biti prilagođena raspoloživom vremenu i auditoriju.
*Napomena:
Zadano vremensko ograničenje može biti dodatno prilagođeno broju potvrđenih govornika (o čemu ćete, ako do toga dođe, svi biti obaviješteni). Od svakog govornika očekuje se odgovorno pridržavanje i poštivanje tog ograničenja, kako bi svi imali jednake uvjete i zastupljenost u programu.
II. Sudionici Dana doktorata
Pri pripremi prezentacije, treba se voditi činjenicom da će većinu sudionika Dana doktorata činiti nastavnici, studenti i alumni FER-a, odnosno osobe širokih znanja u području tehničkih znanosti (pogotovo elektrotehnike i računarstva te prirodoslovlja), ali vrlo mali broj onih koji se bave užim područjem istraživanja prezentirane doktorske disertacije.
Slijedom toga, prezentaciju treba pojednostavniti i pažljivo prilagoditi formatu i sudionicima ovog događaja. To, naravno, ne znači da ne treba istaknuti (tehničke) problemske i znanstvene aspekte doktorskog istraživanja i rezultata - naprotiv; ali ih u izlaganju treba učiniti zanimljivima i razumljivima konkretnoj publici te koristiti primjere, slike, grafove i druge vizualne elemente (npr. video), umjesto teksta, (teksta, teksta...) i formula.
III. Doktorandi u publici
Vi, nagrađeni doktori znanosti, ste "zvijezde" programa Dana doktorata. Većinu "publike" činit će doktorski studenti I. II. i III. godine doktorskoga studija, kojima predstavljate uzor i pružate sliku uspjeha. U obraćanju tim kolegama, slobodno se (ali s mjerom) možete osvrnuti na vlastite "doktorandske dane" te podijeliti iskustva o istraživačkim izazovima, usponima i padovima, frustracijama, razočaranjima, "bljeskovima inspiracije", oduševljenjima, ili... nešto što biste voljeli da ste tada mogli čuti iz prve ruke od "nekoga tko je to prošao" i pri tome još i bio posebno uspješan.
IV. "Do's and Don'ts"
Dakle:
- prikažite svoja istraživačka postignuća svoje doktorske disertacije,
- učinite glavne ideje zanimljivima i razumljivima "prosječnom" FER-ovcu,
- podijelite neko svoje pozitivno ili motivacijsko iskustvo, i
- držite se zadanog vremenskog ograničenja prilikom izlaganja.
Molimo, nemojte:
- "braniti" znanstveni doprinos (to ste već riješili :-)),
- preopteretiti prezentaciju suvišnim detaljima,
- uključivati složene matematičke izraze (ako "baš mora", najviše 3 formule).
2. Zadani format
- Previđeni format slajdova (predaju se u elektroničkom obliku) je MS Powerpoint (ppt) ili Portable Document Format (PDF).
- Maksimalni broj slajdova je 12, ne računajući naslovni slajd.
- Slajdovi trebaju biti pripremljeni prema uobičajenom predlošku za prezentacije na doktorskom studiju FER-a.
- Predviđeno vrijeme izlaganja je 10 minuta.
- Izlaganje i slajdovi trebaju biti na hrvatskome jeziku (neovisno o izvornom jeziku disertacije).
- Preporučuje se slajdove (prije predaje) dati na "kolegijalnu provjeru" gramatike i pravopisa te detekciju (autoru) "nevidljivih" nejasnoća ili nelogičnosti. Po pitanju zatipaka, kao i nekih čestih stilskih pogrešaka, može pomoći i Hrvatski akademski spelling checker Hascheck (http://hacheck.tel.fer.hr/).
3. Rokovi
Krajnji rok za predaju prezentacije je xxxxx ožujka 2020.
Prije isteka tog roka, ako želite, slobodno pošaljite "radnu verziju" radi preliminarne povratne informacije i kolegijalne kritike.
Prezentaciju treba poslati elektroničkom poštom gđi Đurđici Tomić-Peruško, na adresu elektroničke pošte doktorski.studij@fer.hr. (Na istu adresu mogu se uputiti eventualna dodatna pitanja.)
4. Dvorana i prezentacijska oprema
Dan doktorata održat će se u dvorani D1 (FER, prizemlje zgrade D). U dvorani je na raspolaganju osobno računalo (MS Windows), projektor, platno i mikrofon za govornika. Ako u okviru prezentacije namjeravate prikazati video, ili trebate posebnu opremu (npr. audio), odnosno, ako imate ikakvih dodatnih pitanja, slobodno se obratite gđi Đurđici Tomić-Peruško, na adresu doktorski studij@fer.hr.
5. Predstavljanje govornika
Prije svakog od izlaganja, voditelj programa će predstaviti govornika. Za to predstavljanje koristit će se (po potrebi osvježena) biografija iz "knjige doktora", tako da ćemo Vas (nakon predaje konačne prezentacije, a predvidivo početkom travnja) zamoliti za provjeru.
6. Dodatna pitanja...? Ideje za raspravu...?
U dnu ove stranice otvoren je forum, kroz koji (u "internom" krugu prezentatora i organizatora) možemo raspraviti dodatna pitanja i ideje.