Vještine komuniciranja

Prikazani su podaci za akademsku godinu: 2024./2025.

Laboratorijske vježbe

Seminar

Opis predmeta

Vještine komuniciranja neophodne su inženjerima kako bi u radnoj okolini svojim članovima tima, nadređenima ili investitorima učinkovito prenijeli znanje, zadatke ili ideje. U okviru kolegija studenti stječu znanja i vještine vezane za glavne komunikacijske potrebe inženjera, pogotovo prezentiranje, timski rad, usmenu, pismenu komunikaciju i pripremu multimedijskih sadržaja.

Studijski programi

Sveučilišni preddiplomski
(1. semestar)

Ishodi učenja

  1. Napisati strukturirani i narativni životopis i predstaviti se usmeno
  2. Prikazati rad i rezultate u pisanom i usmenom obliku i stručnjacima i javnosti
  3. Prikazati i prenijeti informacije, aktivnosti, potrebe i namjere učinkovito u usmenom, pisanom i grafičkom obliku
  4. Dizajnirati i izraditi efektnu fotografiju, zvučni i video zapis
  5. Odabrati i procijeniti relevantnu informaciju i kritički ju analizirati
  6. Planirati i učinkovito izvesti sastanke i pregovore
  7. Analizirati probleme u komunikaciji, izbjeći ih i razriješiti
  8. Usporediti kulturne razlike i norme, poštivati ih te ih primjereno usvojiti

Oblici nastave

Predavanja

Na predavanju studenti i nastavnik diskutiraju temu za koju su se pripremili kroz istraživanje i pripremnu zadaću. Pitanjima i odgovorima putem Audit sustava studenti aktivno doprinose nastavi. Nastavnik pomaže u oblikovanja zaključaka, iznosi teorijsku podlogu, daje smjernice za primjenu i upućuje na daljnje samostalno učenje. Prema potrebi nastavnik objašnjava zadaću koja slijedi nakon predavanja.

Seminari i radionice

Studenti izrađuju seminarski rad u obliku dvominutnog video prikaza na zadanu temu.

Samostalni zadaci

Domaće zadaće

Ostalo

Pripreme za predavanja

Način ocjenjivanja

Kontinuirana nastava Ispitni rok
Vrsta provjere Prag Udio u ocjeni Prag Udio u ocjeni
Domaće zadaće 50 % 25 % 50 % 40 %
Kratke provjere znanja 50 % 10 % 0 % 10 %
Sudjelovanje u nastavi 50 % 15 % 0 % 0 %
Seminar/Projekt 50 % 30 % 50 % 30 %
Međuispit: Pismeni 0 % 1 % 0 %
Završni ispit: Pismeni 0 % 19 %
Ispit: Pismeni 50 % 20 %
Napomena / komentar

Pri polaganju kolegija kontinuiranom nastavom:

  • Kratke provjere znanja kao element ocjenjivanja u gornjoj tablici predstavljaju pripreme za predavanja koje nose 10 bodova i imaju prag od 50% za prolaz i koje su dostupne prije svakog predavanja na Moodle sustavu
  • Sudjelovanje u nastavi kao element ocjenjivanja u gornjoj tablici predstavlja pitanja za interakciju na predavanju (5%) i pitanja za provjeru znanja na predavanju (10%) i svaka od te dvije kategorije ima prag od 50% za prolaz.
  • Za prolaz na kolegiju potrebno je iz svake kategorije aktivnosti ostvariti prag od barem 50% bodova, ostvariti barem 50% mogućeg broja bodova u zbroju bodova međuispita i završnog ispita te u zbroju bodova iz svih aktivnosti ostvariti barem 60 bodova.
Pri polaganju kolegija na ispitnim roku:
  • Bodovi ostavreni na kontinuiranoj nastavi u kategoriji Kratke provjere znanja i Sudjelovanje u nastavi skaliraju se na 10% ukupne vrijednosti bodova na roku. Iz ove kategorije ne postoji prag za prolaz i te bodove nije moguće ispravljati.
  • Bodovi ostvareni tijekom kontinuirane nastave na zadacima u kategoriji Domaće zadaće (poruka elektroničke pošte, životopis i motivacijsko pismo, prezentacija, fotografija, video i pitch) sada se skaliraju na 40% bodova na ispitnom roku. Priznaju se već ostvareni bodovi, ali moguće je i ponovno predati bilo koji od tih zadataka. Za prolaz je sada nužno uz prag od barem 50% ukupno ostvariti pozitivan broj bodova na svakom od zadataka u toj kategoriji.
  • Ukoliko predate neki od zadataka iz kategorije Domaće zadaće na ispitnom roku, prethodno ostvareni bodovi s kontinuirane nastave se brišu.
  • Zadatak Projekt ne prenosi se s kontinuirane nastave te se na ispitnom roku odrađuje putem predavanja koje student treba samostalno dogovoriti i fizički (ne online) održati u knjižnici, školi ili ustanovi za brigu o starijijm osobama u trajanju od minimalno 30 minuta pred publikom od minimalno 3 osobe. Student treba samostalno dogovoriti i održati predavanje na temu i u terminu po vlastitom izboru te na ispitnom roku kao potvrdu o tome predati potvrdu čelnika ustanove o održanom predavanju, snimku predavanja i potpisnu listu s predavanja.

Tjedni plan nastave

  1. Uvod, metode aktivnog učenja, stilovi učenja
  2. Elektronička pošta
  3. Slušanje, govorenje, konflikti
  4. Životopis i motivacijsko pismo
  5. Pregovaranje, sastanci, osobnosti
  6. Prikaznice (PPT)
  7. Izvođenje prezentacija
  8. Međuispit
  9. Znanstveno, stručno i popularno pisanje
  10. Web pretraga i prosudba informacija
  11. Fotografija i video
  12. Studentske prezentacije - pitchevi
  13. Seminar
  14. Kulturne razlike i bonton
  15. Završni ispit

Literatura

John W. Davies (2001.), Communication skills,
Thomas E. Harris, John C. Sherblom (2018.), Small Group and Team Communication, Waveland Press

Izvedba

ID 229831
  Zimski semestar
4 ECTS
R1 Engleski jezik
R2 E-učenje
30 Predavanja
3 Seminar
0 Auditorne vježbe
5 Laboratorijske vježbe
0 Konstrukcijske vježbe
0 Vježbe tjelesnog odgoja

Ocjenjivanje

90 izvrstan
80 vrlo dobar
70 dobar
60 dovoljan