Računalna grafika
Opis predmeta
U kolegiju računalna grafika razrađuju se temeljni i napredni koncepti i tehnike predstavljanja tro-dimenzijskih objekata i ostvarivanja njihova prikaza, nužni pri izradi grafičkih programa na računalu. Razumijevanje suštinskih principa u grafici od postupka interpolacije pozicije i orijentacije, te hijerarhijskih složenih dinamičkih struktura temelj su za vladanje svijetom računalne grafike. Gradivo obuhvaća napredne postupke od preslikavanja izbočina, utjecaj paralakse, detekcije kolizije u stvarnom vremenu do fizikalno temeljenih postupaka u grafici.
Opće kompetencije
Osposobljenost za implementaciju jednostavnih i složenih grafičkih algoritama u grafičke aplikacije uz korištenje standardnih grafičkih API-funkcija.
Ishodi učenja
- objasniti i demonstrirati interpolaciju pozicije i orijentacija objekta
- demonstrirati znanja matematike, fizike i programiranja na grafičkim aplikacijama i rješavati problemske zadatke.
- demonstrirati metode detekciju sudara
- objasniti metode prikaza hrapavih površine
- razviti i stvarati kratke animacije
- kombinirati elementarne koncepte računalne animacije u složenije animacije
Oblici nastave
Predavanja
Predavanja se izvode 7 tjedana 3 školska sata tjedan međuispita 6 tjedana 3 školska sata Završni ispit
Provjere znanjaMeđuispit i Završni ispit ili klasični ispit
Laboratorijske vježbehttp://www.zemris.fer.hr/predmeti/ra/laboratorijske_vjezbe.html
Način ocjenjivanja
Kontinuirana nastava | Ispitni rok | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Vrsta provjere | Prag | Udio u ocjeni | Prag | Udio u ocjeni | ||
Laboratorijske vježbe | 0 % | 15 % | 0 % | 0 % | ||
Sudjelovanje u nastavi | 0 % | 5 % | 0 % | 0 % | ||
Seminar/Projekt | 0 % | 15 % | 0 % | 0 % | ||
Međuispit: Pismeni | 0 % | 30 % | 0 % | |||
Završni ispit: Pismeni | 0 % | 35 % | ||||
Ispit: Pismeni | 0 % | 50 % | ||||
Ispit: Usmeni | 50 % |
Tjedni plan nastave
- Uvod. Područja primjene računalne grafike.
- Definiranje objekata, putanja i orijentacije.
- B-splajn krivulja. NURBS krivulje.
- Uzorkovanje objekata i pokreta. Strukture podataka u grafici. Graf scene.
- Unaprijedna i inverzna kinematika.
- Unaprijedna i inverzna dinamika.
- Međuispit
- Detekcija kolizije.
- Preslikavanje izbočina. Zrcaljenje okoliša. Preslikavanje reljefnom tehnikom.
- Preslikavanja izbočina uz učinak paralakse.
- Preobražaj objekata, slobodne deformacije objekata.
- Osnove postupaka vizualizacija.
- Prezentacija studenskih projekta.
- Prezentacija studenskih projekta.
- Završni ispit
Studijski programi
Sveučilišni diplomski
Obradba informacija (profil)
preporučeni izborni predmeti
(3. semestar)
Računarska znanost (profil)
Predmeti specijalizacije profila
(1. semestar)
(3. semestar)
Literatura
Foley, van Dam, Feiner, and Hughes (1996.), Computer Graphics: Principles and Practice,, Addison-Wesley
Nositelji
Laboratorijske vježbe
Izvedba
ID 86516
Zimski semestar
4 ECTS
R0 Engleski jezik
R1 E-učenje
30 Predavanja
0 Auditorne vježbe
6 Laboratorijske vježbe
0 Konstrukcijske vježbe
Ocjenjivanje
- izvrstan
- vrlo dobar
- dobar
50 dovoljan