Proceduralno modeliranje u računalnoj grafici

Prikazani su podaci za akademsku godinu: 2025./2026.

Opis predmeta

Pregled tehnika, koncepata i primjena proceduralnog modeliranja. Primjena koncepata i tehnika kroz praktične primjere. Učenje kroz rad: koncepti i tehnike proceduralnog modeliranja tvrdih površina (engl., hard surface), modeliranje terena, volumetrijsko modeliranje i organski oblici, modeliranje česticama i apstraktni oblici, modeliranje flore i prirodnih fenomena, proceduralno modeliranje i fizikalno temeljena simulacija za modeliranje oblika i pokreta, proceduralno modeliranje efekata animiranih likova. Posebna pažnja bit će dana primjenama u računalnoj grafici, animaciji, VFX-u, razvoju igara, pokretnoj (enlg., motion) grafici i znanstvenoj vizualizaciji.

Preduvjeti

-

Studijski programi

Sveučilišni diplomski
Vještine - dipl.studij_FER3 - 2. semestar (2. semestar)
Vještine - dipl.studij_FER3 - 2. semestar (2. semestar)
Vještine - dipl.studij_FER3 - 2. semestar (2. semestar)

Ishodi učenja

  1. Objasniti važnost proceduralnog modeliranja za sadašnje i buduće industrijske primjene.
  2. Analizirati širok raspon tehnika i primjena proceduralnog modeliranja.
  3. Kombinirati proceduralne tehnike za 3D modeliranje tvrdih površina (engl., hard surface).
  4. Izraditi parametarske 3D modele terena koristeći koncepte proceduralnog modeliranja.
  5. Koristiti proceduralne volumetrijske tehnike za organsko modeliranje i prirodne fenomene.
  6. Upotrijebiti proceduralne tehnike bazirane na česticama i točkama za modeliranje apstraktnih oblika i prirodnih pojava.
  7. Konstruirati parametarske 3D modele te animacija flore pomoću proceduralnih metoda.
  8. Koristiti proceduralno modeliranje za izradu 2D pokretne (engl., motion) grafike i UI grafike
  9. Konstruirati parametarske modele materiala za prirodne i industrijske površine i volumene pomoću proceduralnog modeliranja.

Oblici nastave

Predavanja

Teoretska predavanja i praktičan rad u alatima za proceduralnu generaciju u računalnoj grafici

Samostalni zadaci

Rad na timskom projektu

Način ocjenjivanja

Kontinuirana nastava Ispitni rok
Vrsta provjere Prag Udio u ocjeni Prag Udio u ocjeni
Seminar/Projekt 50 % 100 % 50 % 100 %

Tjedni plan nastave

  1. Uvod, planovi i ciljevi kolegija. Objasniti važnosti proceduralnog modeliranja: zašto i kada ga koristiti. Uvod u okruženje za proceduralno modeliranje za praktični rad (npr. Houdini). Prvi praktični koraci i praktični primjer.
  2. Pregled tehnika i koncepata proceduralnog modeliranja. Odabrani praktični primjeri.
  3. Koncepti i tehnike proceduralnog modeliranja tvrdih površina (engl., hard surface) s praktičnim primjerom (proceduralni model zgrade).
  4. Koncepti i tehnike proceduralnog modeliranja terena s praktičnim primjerima (tereni temeljeni na mesh geometriji ili visinskim poljima).
  5. Koncepti i tehnike proceduralnog volumetrijskog modeliranja s primjenom na modeliranje organskih oblika i prirodnih pojava.
  6. Koncepti i tehnike proceduralnog modeliranja temeljenog na proceduralnim česticama i točkama s primjenom na apstraktne oblike i prirodne pojave.
  7. Koncepti i tehnike proceduralnog modeliranja, animacije i rasta flore s praktičnim primjerima.
  8. Međuispiti.
  9. Proceduralna 2D pokretna (engl., motion) grafike i UI grafike s praktičnim primjerima.
  10. Proceduralno modeliranje materijala za prirodne i industrijske površine i volumene s praktičnim primjerima.
  11. Proceduralno modeliranje i fizikalna simulacija krutog tijela za modeliranje oblika i pokreta s praktičnim primjerima (sudari, kontakt, lom, itd.).
  12. Proceduralno modeliranje i fizikalno temeljena simulacija deformabilnog tijela za modeliranje oblika i pokreta s praktičnim primjerom.
  13. Proceduralno modeliranje i fizikalno temeljena simulacija fluida (tekućina i plin) za modeliranje oblika i pokreta s praktičnim primjerima (dim, vatra, voda, itd.).
  14. Pregled mape proceduralnog modeliranja: concepti i metode. Daljnje učenje i rad.
  15. Završni ispiti.

Literatura

F. Kenton Musgrave, Darwyn Peachey, Ken Perlin, Steven Worley, David S. Ebert (2002.), Texturing & Modeling: A Procedural Approach, Morgan Kaufmann Pub
Daniel Shiffman (2012.), The Nature of Code: Simulating Natural Systems with JavaScript, The Nature of Code
Patricio, V. G., and Gonzalez Vivo (.), The Book of Shaders,

Izvedba

ID 284074
  Ljetni semestar
3 ECTS
R2 E-učenje
30 Predavanja
15 Seminar
0 Auditorne vježbe
0 Laboratorijske vježbe
0 Konstrukcijske vježbe
0 Vježbe tjelesnog odgoja

Ocjenjivanje

- izvrstan
- vrlo dobar
- dobar
- dovoljan