Proceduralno modeliranje u računalnoj grafici
Prikazani su podaci za akademsku godinu: 2025./2026.
Nositelji
Opis predmeta
Pregled tehnika, koncepata i primjena proceduralnog modeliranja. Primjena koncepata i tehnika kroz praktične primjere. Učenje kroz rad: koncepti i tehnike proceduralnog modeliranja tvrdih površina (engl., hard surface), modeliranje terena, volumetrijsko modeliranje i organski oblici, modeliranje česticama i apstraktni oblici, modeliranje flore i prirodnih fenomena, proceduralno modeliranje i fizikalno temeljena simulacija za modeliranje oblika i pokreta, proceduralno modeliranje efekata animiranih likova. Posebna pažnja bit će dana primjenama u računalnoj grafici, animaciji, VFX-u, razvoju igara, pokretnoj (enlg., motion) grafici i znanstvenoj vizualizaciji.
Preduvjeti
-
Studijski programi
Sveučilišni diplomski
Vještine - dipl.studij_FER3 - 2. semestar (2. semestar) Vještine - dipl.studij_FER3 - 2. semestar (2. semestar)[FER3-HR] Računarstvo - studij
Vještine - dipl.studij_FER3 - 2. semestar
(2. semestar)
Ishodi učenja
- Objasniti važnost proceduralnog modeliranja za sadašnje i buduće industrijske primjene.
- Analizirati širok raspon tehnika i primjena proceduralnog modeliranja.
- Kombinirati proceduralne tehnike za 3D modeliranje tvrdih površina (engl., hard surface).
- Izraditi parametarske 3D modele terena koristeći koncepte proceduralnog modeliranja.
- Koristiti proceduralne volumetrijske tehnike za organsko modeliranje i prirodne fenomene.
- Upotrijebiti proceduralne tehnike bazirane na česticama i točkama za modeliranje apstraktnih oblika i prirodnih pojava.
- Konstruirati parametarske 3D modele te animacija flore pomoću proceduralnih metoda.
- Koristiti proceduralno modeliranje za izradu 2D pokretne (engl., motion) grafike i UI grafike
- Konstruirati parametarske modele materiala za prirodne i industrijske površine i volumene pomoću proceduralnog modeliranja.
Oblici nastave
Predavanja
Teoretska predavanja i praktičan rad u alatima za proceduralnu generaciju u računalnoj grafici
Samostalni zadaciRad na timskom projektu
Način ocjenjivanja
| Kontinuirana nastava | Ispitni rok | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Vrsta provjere | Prag | Udio u ocjeni | Prag | Udio u ocjeni | ||
| Seminar/Projekt | 50 % | 100 % | 50 % | 100 % | ||
Tjedni plan nastave
- Uvod, planovi i ciljevi kolegija. Objasniti važnosti proceduralnog modeliranja: zašto i kada ga koristiti. Uvod u okruženje za proceduralno modeliranje za praktični rad (npr. Houdini). Prvi praktični koraci i praktični primjer.
- Pregled tehnika i koncepata proceduralnog modeliranja. Odabrani praktični primjeri.
- Koncepti i tehnike proceduralnog modeliranja tvrdih površina (engl., hard surface) s praktičnim primjerom (proceduralni model zgrade).
- Koncepti i tehnike proceduralnog modeliranja terena s praktičnim primjerima (tereni temeljeni na mesh geometriji ili visinskim poljima).
- Koncepti i tehnike proceduralnog volumetrijskog modeliranja s primjenom na modeliranje organskih oblika i prirodnih pojava.
- Koncepti i tehnike proceduralnog modeliranja temeljenog na proceduralnim česticama i točkama s primjenom na apstraktne oblike i prirodne pojave.
- Koncepti i tehnike proceduralnog modeliranja, animacije i rasta flore s praktičnim primjerima.
- Međuispiti.
- Proceduralna 2D pokretna (engl., motion) grafike i UI grafike s praktičnim primjerima.
- Proceduralno modeliranje materijala za prirodne i industrijske površine i volumene s praktičnim primjerima.
- Proceduralno modeliranje i fizikalna simulacija krutog tijela za modeliranje oblika i pokreta s praktičnim primjerima (sudari, kontakt, lom, itd.).
- Proceduralno modeliranje i fizikalno temeljena simulacija deformabilnog tijela za modeliranje oblika i pokreta s praktičnim primjerom.
- Proceduralno modeliranje i fizikalno temeljena simulacija fluida (tekućina i plin) za modeliranje oblika i pokreta s praktičnim primjerima (dim, vatra, voda, itd.).
- Pregled mape proceduralnog modeliranja: concepti i metode. Daljnje učenje i rad.
- Završni ispiti.
Literatura
Daniel Shiffman (2012.), The Nature of Code: Simulating Natural Systems with JavaScript, The Nature of Code
Patricio, V. G., and Gonzalez Vivo (.), The Book of Shaders,
Izvedba
ID 284074
Ljetni semestar
3 ECTS
R2 E-učenje
30 Predavanja
15 Seminar
0 Auditorne vježbe
0 Laboratorijske vježbe
0 Konstrukcijske vježbe
0 Vježbe tjelesnog odgoja
Ocjenjivanje
- izvrstan
- vrlo dobar
- dobar
- dovoljan
Pristupačnost