Programski agenti

Opis predmeta

Osnovni pojmovi i obilježja (pokretnih) programskih agenata i agentskih sustava. Programski model (pokretnog) agenta. Sustav (pokretnih) agenata: upravljanje, pokretljivost, komunikacija i suradnja. Agentski jezici, protokoli i standardi. Semantički agenti. Agentske platforme, sigurnosni mehanizmi, međudjelovanje različitih sustava. Višeagentski sustavi. Višeagentski sustavi za simulacije i elektronička tržišta. Višeagentski sustavi u M2M (Machine-to-Machine) okružju. Primjena teorije igara u višeagentskim sustavima.

Ishodi učenja

  1. Primijeniti znanje o programskim agentima i agentskim sustavima
  2. Koristiti agentsku platformu za programiranje agenata
  3. Upotrijebiti programske agente za različite vrste problema
  4. Analizirati višeagentski sustav
  5. Dizajnirati višeagentski susta
  6. Razviti agentski sustav
  7. Identificirati koncepte pokretljivosti, komunikacije, kolaboracije te upravljanja agentima
  8. Kreirati agentski sustav u programskom jeziku Java

Oblici nastave

Predavanja

Predavanja

Samostalni zadaci

Projekt

Laboratorij

Praktični zadaci

Tjedni plan nastave

  1. Struktura i karakteristike programskih agenata
  2. (en) Remote programming models; Model of a mobile software agent; Mobile agent systems: management and mobility; Mobile agent platforms
  3. (en) Security issues in multi-agent systems: security requirements, mechanisms, and standards
  4. (en) Intelligent agents and applications: case study focused on electronic markets
  5. (en) Programming software agents for mobile devices
  6. (en) Programming software agents for mobile devices
  7. (en) Communication in multi-agent systems: Agent Communication Language (ACL) and Knowledge Query and Manipulation Language (KQML) languages; Structure of messages and protocols; Communication based on ontologies and semantic web mechanisms
  8. Međuispit
  9. (en) Models of cooperation and negotiation in multi-agent systems: organization and coordination of agents, agent teams, delegation of tasks to agents
  10. (en) Agent architectures (e.g., reactive, layered, cognitive)
  11. (en) Rationality; Game theory; Markov decision processes (MDP)
  12. (en) Software agents, personal assistants, and information access
  13. (en) Learning agents
  14. (en) Multi-agent systems (collaborative agents, agent teams, competitive agents, swarm systems, and biologically inspired models)
  15. Završni ispit

Studijski programi

Sveučilišni diplomski
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmet profila (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti profila (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
[FER2-HR] Telekomunikacije i informatika - profil
Predmeti specijalizacije profila (2. semestar)

Literatura

(.), W. R. Cockayne, M. Zyda, Mobile Agents, Prentice Hall, 1997.,
(.), M. Wooldridge, An introduction to MultiAgent Systems, Wiley, 2002.,
(.), Fasli, Maria (2007.), Agent Technology For E-Commerce, Wiley,
(.), Jain, C. L.,N. T. Nguyen (2009.), Knowledge Processing and Decision Making in Agent-Based Systems, Springer-Verlag,
(.), Ossowski, Sascha (2013.), Agreement Technologies, Springer,
(.), Alkhatib, Ghazi; Rine, David (2009.), Agent Technologies and Web Engineering: Applications and Systems, Hershey: Information Science Reference,

Laboratorijske vježbe

Za studente

Izvedba

ID 222688
  Ljetni semestar
5 ECTS
R1 Engleski jezik
R1 E-učenje
30 Predavanja
0 Seminar
0 Auditorne vježbe
6 Laboratorijske vježbe
0 Konstrukcijske vježbe

Ocjenjivanje

85 izvrstan
75 vrlo dobar
65 dobar
55 dovoljan