Poslovni aspekti informacijskih i komunikacijskih usluga
Prikazani su podaci za akademsku godinu: 2024./2025.
Nositelji
Predavanja
Opis predmeta
Analiza segmenata tržišta informacijskih i komunikacijskih usluga. Predviđanje životnog ciklusa ICT usluga kao temelj za poslovno planiranje i prednost na tržištu. Kvalitativne i kvantitativne metode predviđanja, primjena na difuziju informacijskih i komunikacijskih usluga. Analitički pristup predviđanju: nova usluga, postojeća usluga u promijenjenim tržišnim uvjetima, međudjelovanje usluga. Kvalitativna analiza te računalno modeliranje u upravljanju marketingom. Ponašanje korisnika i izgradnja analitičkih i statističkih modela. Razvoj i primjena modela za predviđanje prihoda ICT usluga. Osnovne postavke strateškog upravljanja ICT tržištem.
Studijski programi
Sveučilišni diplomski
Transverzalni predmeti (1. semestar) (3. semestar)[FER3-HR] Automatika i robotika - profil
Transverzalni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
[FER3-HR] Elektroenergetika - profil
Transverzalni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
Transverzalni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
[FER3-HR] Elektronika - profil
Transverzalni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
Transverzalni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
Transverzalni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
Transverzalni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
Transverzalni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
[FER3-HR] Računalno inženjerstvo - profil
Transverzalni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
Transverzalni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
[FER3-HR] Računarska znanost - profil
Transverzalni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
[FER3-HR] Znanost o mrežama - profil
Transverzalni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
[FER3-HR] Znanost o podacima - profil
Transverzalni predmeti
(1. semestar)
(3. semestar)
Ishodi učenja
- Analizirati tržište informacijskih i komunikacijskih usluga
- Predvidjeti životni ciklus ICT usluga
- Upotrijebiti kvalitativne i kvantitativne metode predviđanja
- Analizirati nove ICT usluge, postojeće usluge u promijenjenim tržišnim uvjetima te međudjelovanje usluga
- Primijeniti računalno modeliranje u upravljanju marketingom
- Procijeniti ponašanje korisnika
- Kreirati analitičke i statističke modele koji opisuju korisničko ponašanje
- Razviti i primijeniti modele za predviđanje prihoda ICT usluga
- Definirati osnovne postavke strateškog upravljanja ICT tržištem
Oblici nastave
Predavanja
Samostalni zadaci
Laboratorij
Samostalni zadaci
Laboratorij
Način ocjenjivanja
Kontinuirana nastava | Ispitni rok | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Vrsta provjere | Prag | Udio u ocjeni | Prag | Udio u ocjeni | ||
Domaće zadaće | 0 % | 5 % | 0 % | 5 % | ||
Sudjelovanje u nastavi | 0 % | 5 % | 0 % | 5 % | ||
Prisutnost | 0 % | 5 % | 0 % | 5 % | ||
Međuispit: Pismeni | 15 % | 30 % | 15 % | |||
Završni ispit: Usmeni | 55 % | |||||
Ispit: Pismeni | 15 % | 30 % | ||||
Ispit: Usmeni | 55 % |
Napomena / komentar
Detalji su prikazani na Uvodnom predavanju
Tjedni plan nastave
- (en) ICT market and services
- (en) ICT market and services
- (en) ICT service lifecycle
- (en) ICT service lifecycle
- (en) Technological, regulatory, and economic aspects of ICT markets
- (en) Basic and derived indicators of ICT market
- (en) Basic and derived indicators of ICT market
- Međuispit
- (en) Developing business cases: modelling service price; forecasting service cost/revenue and forecasting the number of customers
- (en) Developing business cases: modelling service price; forecasting service cost/revenue and forecasting the number of customers
- (en) Developing business cases: modelling service price; forecasting service cost/revenue and forecasting the number of customers
- (en) Developing business cases: modelling service price; forecasting service cost/revenue and forecasting the number of customers
- (en) Basic principles of strategic management in ICT industry
- (en) Basic principles of strategic management in ICT industry
- Završni ispit
Literatura
(.), J.S. Armstrong (ed.) (2001). Principles of Forecasting: A Handbook for Researchers and Practitioners, Springer,
(.), K. Stordahl, N.K. Elnegaard (eds.) (2004). Telektronikk – Telecommunications Forecasting (tematski brojevi 4-2004 i 3/4-2008 ), Telenor,
(.), L. Moutinho, G.D. Hutcheson (eds.) (2011). The SAGE Dictionary of Quantitative Management Research, SAGE Publications,
(.), Moutinho, L. ; M. Sokele, Innovative Research Methodologies in Management Volume I: Philosophy, Measurement and Modelling, Palgrave Macmillan London, 2018.,
(.), Moutinho, L. ; M. Sokele, Innovative Research Methodologies in Management Volume II: Futures, Biometrics and Neuroscience Research, Palgrave Macmillan London, 2018.,
Izvedba
ID 222699
Zimski semestar
2 ECTS
R1 Engleski jezik
R2 E-učenje
30 Predavanja
0 Seminar
0 Auditorne vježbe
0 Laboratorijske vježbe
0 Konstrukcijske vježbe
0 Vježbe tjelesnog odgoja
Ocjenjivanje
85 izvrstan
75 vrlo dobar
60 dobar
50 dovoljan