Osnove virtualnih okruženja
Opis predmeta
Kolegij Osnove virtualnih okruženja pruža uvod u interaktivnu 3D grafiku, virtualna okruženja i njihove primjene. Nakon uvoda u područje i pregleda primjena, uvodi se koncept virtualne scene s njenim osnovnim dijelovima - geometrija, materijali, osvjetljenje i kamera – te se predstavljaju metode modeliranja svih dijelova scene. Osnovne geometrijske transformacije (translacija, rotacija sa nekoliko vrsta prikaza, skaliranje, projekcija) služe kao podloga za iduću veliku cjelinu: iscrtavanje. Iscrtavanje se uvodi na primjeru praćenja zrake, a nakon toga slijedi prolaz kroz klasični grafički protočni sustav te prikaz osnovnih tehnika uključenih u iscrtavanje. U drugom dijelu semestra obrađuje se organizacija virtualne scene, detekcija presjeka i sudara i interakcija, a na kraju slijede uvod u umrežena virtualna okruženja, virtualnu i proširenu stvarnost, te vizualizaciju.
Ishodi učenja
- definirati pojam virtualnog okruženja
- definirati pojam virtualne scene i svih njenih elemenata
- koristiti 3D grafičke alate i programska sučelja
- modelirati 3D predmete
- sudjelovati u projektima primjene 3D virtualnih okruženja
- razvijati aplikacije 3D virtualnih okruženja
Oblici nastave
Predavanja
Predavanja uživo dva sata tjedno
LaboratorijVježbe se mogu izvoditi samostalno
Način ocjenjivanja
Kontinuirana nastava | Ispitni rok | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Vrsta provjere | Prag | Udio u ocjeni | Prag | Udio u ocjeni | ||
Laboratorijske vježbe | 0 % | 25 % | 0 % | 25 % | ||
Sudjelovanje u nastavi | 0 % | 6 % | 0 % | 6 % | ||
Međuispit: Pismeni | 0 % | 34 % | 0 % | |||
Završni ispit: Pismeni | 0 % | 35 % | ||||
Ispit: Pismeni | 0 % | 69 % |
Tjedni plan nastave
- Virtualna okruženja - uvod i primjene
- Modeliranje virtualne scene: geometrija, kamera
- Modeliranje virtualne scene: osvjetljenje, materijali
- Geometrijske transformacije, transformacije koordinatnih sustava
- Iscrtavanje: praćenje zrake, grafički protočni sustav
- Iscrtavanje: modeli osvjetljavanja, sjenčanje, preslikavanje teksture
- Iscrtavanje: vidljivost i zaklanjanje, prozirnost, antialiasing, dvostruki spremnik
- Međuispit
- Organizacija scene, standardi zapisa u grafici, jezici, formati i programska sučelja (API) za virtualna okruženja
- Detekcija presjeka i sudara
- Interakcija u virtualnim okruženjima
- Umrežena virtualna okruženja
- Virtualna stvarnost, proširena stvarnost
- Vizualizacija
- Završni ispit
Studijski programi
Sveučilišni preddiplomski
Izborni predmeti (6. semestar)[FER3-HR] Računarstvo - studij
Izborni predmeti
(6. semestar)
[FER2-HR] Bežične komunikacijske tehnologije - modul
Izborni predmeti
(6. semestar)
[FER2-HR] Obradba informacija - modul
Izborni predmeti
(6. semestar)
[FER2-HR] Programsko inženjerstvo i informacijski sustavi - modul
Izborni predmeti
(6. semestar)
[FER2-HR] Računalno inženjerstvo - modul
Izborni predmeti
(6. semestar)
[FER2-HR] Računarska znanost - modul
Izborni predmeti
(6. semestar)
[FER2-HR] Telekomunikacije i informatika - modul
Izborni predmeti
(6. semestar)
Literatura
(.), Virtualna okruženja: Interaktivna 3D grafika i njene primjene, Igor S. Pandžić, Tomislav Pejša, Krešimir Matković, Hrvoje Benko, Aleksandra Čereković, Maja Matijašević;, Element - Manualia Universitatis Studiorum Zagrabiensis, 2011.,
(.), Real-Time Rendering, 3rd edition, Tomas Akenine-Möller, Eric Haines, Naty Hoffman, A. K. Peters Ltd., 2008. ISBN 978-1-56881-424-7,
Laboratorijske vježbe
Za studente
Izvedba
ID 240692
Ljetni semestar
5 ECTS
R0 Engleski jezik
R1 E-učenje
30 Predavanja
0 Seminar
0 Auditorne vježbe
8 Laboratorijske vježbe
0 Konstrukcijske vježbe
Ocjenjivanje
90 izvrstan
75 vrlo dobar
65 dobar
55 dovoljan