Osnove razvoja digitalnih igara

Prikazani su podaci za akademsku godinu: 2025./2026.

Auditorne vježbe

Opis predmeta

U okviru ovog predmeta studenti će naučiti osnovne koncepte potrebne za razumijevanje i izradu videoigara koristeći razvojnu okolinu Unity. Predavanja se sastoje od teorijskog i praktičnog dijela. U teorijskom dijelu bit će objašnjeni osnovni koncepti izrade videoigara, a koje će studenti u praktičnom dijelu trebati implementirati. Uvodna predavanja obuhvatit će osnovne karakteristike industrije igara te osnove korištenja razvojne okoline Unity3D. Obradit će se osnovni koncepti videoigara, kao što su kreiranje 2D i 3D grafike, ubacivanje elemenata u razvojnu okolinu Unity te rad sa zvukom i materijalima. Studenti će naučiti i osnove rada s kamerom te osvjetljenjem, kao i s animacijama, česticama i točkama pojavljivanja, te će izrađivati korisničko sučelje. U okviru predmeta obrađivat će se i napredne teme poput simulacije fizike, programiranja složenih ponašanja, traženja puta te implementacije mrežnih funkcionalnosti. Studenti će u grupama izraditi prototipnu igru po vlastitoj ideji, kroz koju će prikazati stečena znanja. Cilj predmeta nije samo osposobiti studente za izradu videoigara već ih i uputiti u timski rad, koji je uobičajen način rada, te ih upoznati sa svim komponentama i ulogama u procesu izrade videoigara.

Preduvjeti

Položeni predmeti: Programiranje i programsko inženjerstvo, Algoritmi i strukture podataka. Osnovno poznavanje programiranja u C# ili JavaScript programskim jezicima.

Studijski programi

Sveučilišni diplomski
Izborni predmeti (1. semestar)
Izborni predmeti (1. semestar)
Izborni predmeti (1. semestar)
Izborni predmeti (1. semestar)
Izborni predmeti (1. semestar)
Izborni predmeti (1. semestar)
Izborni predmeti (1. semestar)
Izborni predmeti (1. semestar)
Izborni predmeti (1. semestar)
Izborni predmeti profila (1. semestar)
Izborni predmeti (1. semestar)
Izborni predmeti (1. semestar)
Izborni predmeti (1. semestar)
Izborni predmeti profila (1. semestar)
Izborni predmeti (1. semestar)

Ishodi učenja

  1. Objasniti osnovne elemente koji čine videoigru;
  2. Koristiti elemente korisničkog sučelja sustava za izradu videoigara;
  3. Koristiti alate za grafičko programiranje sjenčara i vizualnih efekata
  4. Koristiti osnovne tehnike za proceduralnog generiranje sadržaja;
  5. Objasniti razlike u razvoju videoigara za različite platforme (mobilne uređaje, računala, virtualnu stvarnost).
  6. Primijeniti tehnike za izvore zvuka u videoigrama;
  7. Objasniti koncepte programiranja specifične za alate za razvoj videoigara
  8. Primijeniti algoritme za nalaženje puta u videoigrama
  9. Objasniti tehnike osvjetljenja i sjenčanja virtualne scene

Oblici nastave

Predavanja

Predavanje o teoretskim temama razvoja videoigara

Auditorne vježbe

Praktični primjeri razvoja videoigara vezani za temu obrađenu na predavanju kroz razvoj pokazne videoigre

Mješovito e-učenje

Predaja zadaća, preuzimanje materijala za predmet

Samostalni zadaci

Projekt - razvoj vlastite videoigre u timu

Način ocjenjivanja

Kontinuirana nastava Ispitni rok
Vrsta provjere Prag Udio u ocjeni Prag Udio u ocjeni
Domaće zadaće 0 % 20 % 0 % 0 %
Seminar/Projekt 50 % 40 % 50 % 40 %
Međuispit: Pismeni 20 % 20 % 0 %
Završni ispit: Pismeni 20 % 20 %
Ispit: Pismeni 50 % 30 %
Ispit: Usmeni 30 %

Tjedni plan nastave

  1. Uvod u predmet (objasniti studentima koncepte po kojima će se predmet voditi te način polaganja predmeta). Pregled trenutnog tržišta igara te motivacije za izradu igara. Pregled hrvatske industrije igara. Pregled procesa te sudionika razvoja igara. Pregled funkcionalnosti potrebnih za realizaciju videoigre.
  2. Uvod u pogonski sustav za igre Unity: Instalacija, grafičko sučelje, elementi sustava. Scena projekta. Primjer projekta. Modifikacija osnovnih elemenata projekta
  3. Simulacija fizike te fizikalni i grafički materijali. Osnovne komponente za simulaciju fizike.
  4. Kreiranje animacija u sustavu Unity. Animacija skale objekta. Animacija pozicije kamere. Animacija humanoidnih likova. Prijenos animacije temeljen na skeletnom sustavu
  5. Sustavi čestica i točke pojavljivanja. Opisi najvažnijih modula u sustavima čestica. Kreiranje kroz točke pojavljivanja i uništavanje objekata.
  6. Korisničko sučelje i kontrole. Elementi korisničkog sučelja. Izrada gumba, trake za zdravlje, indikatora broja života.
  7. Osnove skriptiranja u sustavu Unity. Redoslijed pokretanja ugrađenih metoda.
  8. Međuispit
  9. Zvuk u videoigrama. Izvori zvuka. Filteri zvuka. Audio mixer
  10. Osvjetljenje i sjenčanje u Unity sustavu. Osnove grafičkog protočnog sustava. Osnovni sjenčari. Graf sjenčara.
  11. Grafičko programiranje vizualnih efekata i sjenčara. Graf sjenčara. Graf vizualnog efekta.
  12. Proceduralno generiranje sadržaja. Osnovni pristupi. Biblioteke za proceduralno generiranje sadržaja.
  13. Umjetna inteligencija u igrama. Pronalaženje puta.
  14. Različite razvojne platforme. Virtualna stvarnost.
  15. Završni ispit

Literatura

Pandžić, Igor Sunday; Pejša, Tomislav; Matković, Krešimir; Benko, Hrvoje; Čereković, Aleksandra; Matijašević, Maja (2011.), Virtualna okruženja: Interaktivna 3D grafika i njene primjene, Element, Zagreb
Joseph Hocking (2022.), Unity in Action, Third Edition, Simon and Schuster

Izvedba

ID 283998
  Zimski semestar
5 ECTS
R2 E-učenje
30 Predavanja
0 Seminar
30 Auditorne vježbe
0 Laboratorijske vježbe
0 Konstrukcijske vježbe
0 Vježbe tjelesnog odgoja

Ocjenjivanje

85 izvrstan
75 vrlo dobar
65 dobar
50 dovoljan