Oblikovanje interakcije
Prikazani su podaci za akademsku godinu: 2023./2024.
Nositelji
Predavanja
Opis predmeta
Kolegij se nastavlja na predmet Interakcija čovjeka i računala, a naslovljava naprednije postupke modeliranja, oblikovanja i vrednovanja interaktivnih proizvoda u odnosu na poboljšanje korisničkog doživljaja. Studenti će kroz praktični samostalni rad steći uvid u navedene postupke razvojem interaktivnog proizvoda u kontekstu višemodalne interakcije i post-WIMP sučelja.
Studijski programi
Sveučilišni diplomski
Izborni predmeti (2. semestar)[FER3-HR] Automatika i robotika - profil
Izborni predmeti
(2. semestar)
[FER3-HR] Elektroenergetika - profil
Izborni predmeti
(2. semestar)
Izborni predmeti
(2. semestar)
[FER3-HR] Elektronika - profil
Izborni predmeti
(2. semestar)
Izborni predmeti
(2. semestar)
Izborni predmeti
(2. semestar)
Izborni predmeti
(2. semestar)
Izborni predmeti
(2. semestar)
[FER3-HR] Računalno inženjerstvo - profil
Izborni predmeti
(2. semestar)
Izborni predmeti
(2. semestar)
[FER3-HR] Računarska znanost - profil
Izborni predmeti
(2. semestar)
Izborni predmeti profila
(2. semestar)
[FER3-HR] Znanost o mrežama - profil
Izborni predmeti
(2. semestar)
[FER3-HR] Znanost o podacima - profil
Izborni predmeti
(2. semestar)
Ishodi učenja
- sintetizirati i primijeniti metodologiju oblikovanja interakcije na WIMP i post-WIMP sučeljima
- modelirati ciljane korisnike za koje se oblikuje interakcija
- kreirati i integrirati višemodalnu interakciju na WIMP i post-WIMP sučeljima
- konceptualno i fizički oblikovati ciljani interaktivni proizvod za WIMP i post-WIMP sučelja
- provesti iterativni postupak razvoja interaktivnog proizvoda korištenjem prototipom
- vrednovati interaktivni proizvod mjerenjima i analitičkim postupcima
Oblici nastave
Predavanja
Predavanja se odvijaju dijelom uzivo u ucionici, a dijelom u on-line obliku.
Samostalni zadaciPredmet uključuje i obavljanje samostalnih zadataka.
Tjedni plan nastave
- HCI kao disciplina oblikovanja (skiciranje. sudioničko oblikovanje)
- HCI kao disciplina oblikovanja (skiciranje. sudioničko oblikovanje)
- Stilovi interakcije i tehnike interakcije, Oblikovanje za naprave ograničenih resursa (male. mobilne naprave), Navigacija. prikaz. rukovanje, Višemodalna sučelja (uključujući nove ulazne modalitete: senzorski i podaci o lokaciji. itd.), Izlaz (zvuk. stereoskopski prikaz. simulacija haptičke povratne veze. haptičke naprave), Korisnički ulaz (razglednik i praćenje objekata. raspoznavanje držanja (stava) i gesti (pokreta). akcelerometri. referentni markeri. pitanja korisničkog sučelja)
- Interakcija poticajima i emocije
- Stilovi interakcije i tehnike interakcije, Oblikovanje za naprave ograničenih resursa (male. mobilne naprave), Navigacija. prikaz. rukovanje, Dodirna i višedodirna sučelja, Post-WIMP sučelja (mobilna sučelja. nosiva i materijalna sučelja), Pristupi oblikovanju. implementaciji i vrednovanju interakcije bez miša
- Stilovi interakcije i tehnike interakcije, Oblikovanje za naprave ograničenih resursa (male. mobilne naprave), Navigacija. prikaz. rukovanje, Dodirna i višedodirna sučelja, Post-WIMP sučelja (mobilna sučelja. nosiva i materijalna sučelja), Interakcija za sveprisutno računarstvo (sveprisutno i kontekstno osjetljivo), Pristupi oblikovanju. implementaciji i vrednovanju interakcije bez miša
- Dostupnost (Pristupačnost), Sučelja za populacijske grupe različitih godišta, Unverzalna dostupnost (pristupačnost) (sučelja za populaciju različitih sposobnosti. sučelja za grupe različite dobi), Tehnike za prikupljanje zahtjeva. npr. intervjui. ankete. etnografsko i kontekstno ispitivanje, Tehnike i alati za analizu i predstavljanje zahtjeva. npr. izvještaji. persone, Internacionalizacija. oblikovanje za korisnike iz drugih kultura. međukulturalno oblikovanje
- Međuispit
- Izrada prototipa niske vjernosti (papirnog prototipa), Tehnike i alati izrade prototipa. npr. skiciranje. slikovni scenariji. izrada prototipa niske vjernosti. žični okviri
- Uzorci oblikovanja interakcije (vizualna hijerarhija. navigacijska udaljenost), Predstavljanje informacije (navigacija. prikaz. rukovanje), Zahtjevi na funkcionalnost i upotrebljivost, Tehnike i alati izrade prototipa. npr. skiciranje. slikovni scenariji. izrada prototipa niske vjernosti. žični okviri, Izlaz (zvuk. stereoskopski prikaz. simulacija haptičke povratne veze. haptičke naprave), Korisnički ulaz (razglednik i praćenje objekata. raspoznavanje držanja (stava) i gesti (pokreta). akcelerometri. referentni markeri. pitanja korisničkog sučelja)
- Vrednovanje s korisnicima. npr. promatranje. razmišljanje na glas. anketa. eksperiment, Izvještavanje o rezultatima vrednovanja
- Vrednovanje s korisnicima. npr. promatranje. razmišljanje na glas. anketa. eksperiment, Izvještavanje o rezultatima vrednovanja
- Heuristika upotrebljivosti i principi testiranja upotrebljivosti, Vrednovanje bez korisnika. korištenjem kvalitativnih i kvantitativnih tehnika, Izvještavanje o rezultatima vrednovanja
- Kognitivni modeli koji utječu na oblikovanje interakcije, Analiza zadataka. uključujući kvalitativne aspekte generiranja njihovih modela, Tehnike kvantitativnog vrednovanja. npr. vrednovanje razine utipkavanja
- Završni ispit
Literatura
(.), H. Sharp, Y. Rogers, J. Preece: Interaction Design: Beyond Human–Computer Interaction, Second Edition, John Wiley & Sons, 2007.,
(.), B. Moggridge: Designing Interactions, MIT Press, 2007.,
(.), M. Jones, G. Marsden: Mobile Interaction Design, John Wiley & Sons, 2006.,
(.), J. J. Garrett: The Elements of User Experience. User-Centered Design for the Web and Beyond, Second Edition, New Riders, 2011.,
Za studente
Izvedba
ID 222543
Ljetni semestar
5 ECTS
R1 Engleski jezik
R1 E-učenje
30 Predavanja
25 Seminar
0 Auditorne vježbe
6 Laboratorijske vježbe
0 Konstrukcijske vježbe
Ocjenjivanje
izvrstan
vrlo dobar
dobar
dovoljan