Matematičko modeliranje u inženjerstvu
Opis predmeta
Oblici nastave
Održavaju se 3 sata predavanja tjedno na kojima se "case study" pristupom obrađuju principi matematičkog modeliranja. Do dodatnih 10% bodova na predmetu moguće je doći kroz aktivno sudjelovanje u nastavi.
Samostalni zadaciSvaki student moći će odabrati želi li do maksimalno 30% bodova doći rješavanjem domaćih zadaća ili preko rada na samostalnom zadatku projektnog ili seminarskog tipa.
OstaloKod polaganja ispita preko ispitnog roka postoji pismeni dio ispita na kojemu se rješavaju zadaci te usmeni dio ispita koji, u ovisnosti o želji studenta, može biti klasičan usmeni ispit ili prezentacija seminarskog rada
Način ocjenjivanja
Kontinuirana nastava | Ispitni rok | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Vrsta provjere | Prag | Udio u ocjeni | Prag | Udio u ocjeni | ||
Domaće zadaće | 0 % | 30 % | 0 % | 0 % | ||
Sudjelovanje u nastavi | 0 % | 10 % | 0 % | 0 % | ||
Seminar/Projekt | 0 % | 30 % | 0 % | 30 % | ||
Međuispit: Pismeni | 0 % | 35 % | 0 % | |||
Završni ispit: Pismeni | 0 % | 35 % | ||||
Završni ispit: Usmeni | 10 % | |||||
Ispit: Pismeni | 0 % | 70 % | ||||
Ispit: Usmeni | 30 % |
Napomena / komentar
Ukupno do 70 % bodova moguće je ostvariti kroz međuispit i završni ispit (kontinuirana nastava) ili kroz pismeni ispit (ispitni rokovi). Preostalih do 30 % bodova moguće je ostvariti kroz sljedeće aktivnosti (moguće je odabrati jednu ili više od ponuđenih aktivnosti, ali ukupno se kroz njih ne može ostvariti više od ukupno 30 % bodova): 1. domaće zadaće (do 30 % bodova) - odnosi se samo na mogućnost polaganja predmeta kroz kontinuiranu nastavu, 2. projekt (do 30 % bodova), 3. seminar (do 30 % bodova). Na domaćim zadaćama rješavat će se zadaci koji produbljuju znanje naučeno na predavanjima, a domaće zadaće služit će ujedno i kao priprema za međuispit i završni ispit. Kroz projekt je moguće analizirati i simulirati neki od matematičkih modela iz inženjerske prakse, dok se kroz seminar može analizirati neki od odabranih znanstvenih radova iz područja matematičkog modeliranja. Posebno aktivni studenti na nastavi mogu ostvariti dodatnih do 10 % bodova kroz komponentu Sudjelovanje u nastavi. Također, studenti koji žele popraviti ocjenu koja proizlazi iz bodova prikupljenih na prethodno opisane načine u kontinuiranoj nastavi, imaju priliku to ostvariti kroz opcionalni usmeni ispit na kojem mogu sakupiti do 10 % bodova. U sklopu ispitnih rokova usmeni ispit (nosi do 30 % bodova) može biti klasičan usmeni ispit ili prezentacija seminara ili projekta.
Tjedni plan nastave
- Uvod u matematičko modeliranje. Dimenzijska analiza. Proračun oslobođene energije u testu Trinity.
- Teorija perturbacija i metoda balansa. Primjena na model harmoničkog oscilatora.
- Sustavi običnih diferencijalnih jednadžbi, prostor stanja, točke ekvilibrijuma i linearizacija.
- Modeliranje širenja epidemije. Analiza osnovnog SIR modela.
- Imunitet krda. Napredniji modeli širenja epidemije.
- Modeli suprotstavljenih populacija. Analiza Lotka-Volterrinog modela.
- Hodgkin–Huxleyev i FitzHugh–Nagumov model.
- Međuispit
- Einsteinovo objašnjenje Brownovog gibanja. Fokker-Planckova jednadžba.
- Modeliranje kontinuuma. Polje i potencijal. Gaussov zakon.
- Izvod zakona sačuvanja. Empirijski zakoni ponašanja. Modeliranje širenja topline.
- Separacija varijabli i stacionarno rješenje modela difuzije.
- Samoslična rješenja. Fundamentalno rješenje i princip superpozicije.
- Jednadžbe reakcije i difuzije.
- Završni ispit