Interaktivni simulacijski sustavi
Opis predmeta
Ishodi učenja
- Objasniti glavne konceptualne sastavnice interaktivnih simulacijskih sustava
- Objasniti pojam stvarnog vremena i prepoznati izvore i probleme kašnjenja u kontekstu interaktivnih simulacijskih sustava
- Definirati razne tipove ulazno-izlaznih uređaja u interaktivnim simulacijskim sustavima na temelju prividne stvarnosti
- Opisati najčešće reprezentacije terena i 3D objekata te glavne faze vizualizacije u interaktivnim simulacijskim sustavima
- Objasniti značaj matematičkog modeliranja te primjenu numeričkih metoda u interaktivnim simulacijskim sustavima
- Opisati značaj interaktivnih simulacijskih sustava u obuci za obavljanje stresnih zadaća
- Navesti primjere metoda i alata za modeliranje različitih multimodalnih emocionalnih stresora
- Objasniti procjenu utjecaja ljudskog faktora u interaktivnim simulacijskim sustavima namijenjenim za obuku i trening koji se odnose na različita profesionalna stresna zanimanja
Oblici nastave
Nastava se provodi kroz ukupno 15 tjedana. Prvi ciklus predavanja ima 7 tjedana, nakon čega slijedi međuispit, dok drugi ciklus sadrži šest tjedana predavanja, nakon čega slijedi završni ispit.
Samostalni zadaciLaboratorijske vježbe i samostalan rad studenata uz konzultacije s nastavnicima odnose se na razvoj ograničenih funkcionalnosti interaktivnih simulacijskih sustava ili ozbiljnih igara, kao i mjerenja i analize podataka vezanih uz ljudski faktor u interaktivnim simulacijama. Očekuje se i priprema pismenog izvješća te održavanje prezentacije.
LaboratorijLaboratorijske vježbe i samostalan rad studenata uz konzultacije s nastavnicima odnose se na razvoj ograničenih funkcionalnosti interaktivnih simulacijskih sustava ili ozbiljnih igara, kao i mjerenja i analize podataka vezanih uz ljudski faktor u interaktivnim simulacijama. Očekuje se i priprema pismenog izvješća te održavanje prezentacije.
OstaloMoguće su demonstracije razvijenih interaktivnih simulacijskih sustava, ozbiljnih igara, te sustava za generiranje laboratorijskih stresnih stimulacija i analize multimodalnih psihofizioloških reakcija. Moguće je organiziranje stručnih posjeta tvrtkama koje djeluju u području interaktivnih simulacijskih sustava.
Način ocjenjivanja
Kontinuirana nastava | Ispitni rok | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Vrsta provjere | Prag | Udio u ocjeni | Prag | Udio u ocjeni | ||
Sudjelovanje u nastavi | 0 % | 10 % | 0 % | 10 % | ||
Seminar/Projekt | 0 % | 50 % | 0 % | 50 % | ||
Međuispit: Pismeni | 0 % | 20 % | 0 % | |||
Završni ispit: Pismeni | 0 % | 20 % | ||||
Ispit: Pismeni | 0 % | 40 % |
Tjedni plan nastave
- Štedljivost i sigurnost treniranja osoba, Simulatori vožnje. simulatori civilnih i vojnih zrakoplova. simulatori raketnih sustava
- Simulatori vožnje. simulatori civilnih i vojnih zrakoplova. simulatori raketnih sustava, Glavni elementi i sustavska arhitektura
- Glavni elementi i sustavska arhitektura, Simulacijska petlja. ograničenja stvarnog vremena i istodobnost, Pitanja ljudskih čimbenika povezanih s kašnjenjem u interaktivnim simulacijskim sustavima
- Edukacijski studijski slučajevi za demonstraciju konocepata interaktivne simulacije
- Praćenje orijentacije i položaja glave (akustičko. magnetsko. mehaničko. optičko. inercijalno), Praćenje drugih dijelova tijela (praćenje očiju. praćenje ruku. praćenje cijelog tijela)
- Praćenje drugih dijelova tijela (praćenje očiju. praćenje ruku. praćenje cijelog tijela), Razna ulazna sučelja (fiziološki signali. govor. izrazi lica. geste. kretanje), Specifična ulazna sučelja simulatora, Vizualni kanal (kacige na glavi. CAVE. kupole. višeprojektorski sustavi)
- Vizualni kanal (kacige na glavi. CAVE. kupole. višeprojektorski sustavi), Auditorni. kretni i dodirni kanali, Specifična izlazna sučelja simulatora
- Međuispit
- Osnovni koncepti u 3D računalnoj grafici (točke. poligoni. normale. koordinatni sustavi. transformacije. boja. materijal. svjetlo. teksture), Predstavljanje 3D modela u interaktivnim simulacijskim sustavima (mreža poligona. graf scene)
- Predstavljanje 3D modela u interaktivnim simulacijskim sustavima (mreža poligona. graf scene), Predstavljanje terena kao digitalnog visinskog modela i nepravilne mreže trokuta
- Osnovni pregled grafičkog iscrtavanja, Osnovne optimizacije grafičkog iscrtavanja u interaktivnim simulacijskim sustavima (razine detalja. odbacivanje), 3D modeliranje i programski alati za grafičko iscrtavanje u interaktivnim simulacijskim sustavima
- Matematičko modeliranje primjenom običnih diferencijalnih jednadžbi (ODJ), Analitičko u odnosu na numeričko rješavanje ODJ modela, Osnovne numeričke metode za rješavanje ODJ (unaprijedni Euler. metoda srednje točke)
- Izazivanje stresa i emocija, Mjerenje i estimacija stresa i emocija iz fizioloških značajki, Mjerenje i estimacija stresa i emocija iz glasovnih značajki
- Mjerenje i estimacija stresa i emocija iz facijalnih značajki, Interaktivno kompjuterizirano kognitivno testiranje, Biološka povratna veza. ozbiljne igre s multimodalnom povratnom vezom za terapiju i rehabilitaciju
- Završni ispit