Imerzivne tehnologije
Prikazani su podaci za akademsku godinu: 2024./2025.
Predavanja
Laboratorijske vježbe
Opis predmeta
Tijekom ovog kolegija studenti će se upoznati s različitim imerzivnim tehnologijama (proširena, mješovita, virtualna stvarnost) te povezanim konceptima i područjima primjene. Kolegij pruža pregled različitih aspekata dizajna imerzivnih sustava, od hardvera do softverskih implementacija (npr. dizajn okoliša, korisničkog sučelja, korisničkih avatara), s naglaskom na interaktivnost, pristupačnost i korisničko iskustvo. Također, predstavljene su osobitosti i izazovi primjene imerzivnih tehnologija (npr. povezivanje korisnika putem mreže, etički izazovi…), uz osvrt na njihov budući razvoj. Gradivo usvojeno na predavanjima i laboratorijskim vježbama studenti će primijeniti u dizajnu i implementaciji vlastitih imerzivnih aplikacija.
Preduvjeti
-
Studijski programi
Sveučilišni diplomski
Izborni predmeti (2. semestar)[FER3-HR] Automatika i robotika - profil
Izborni predmeti
(2. semestar)
[FER3-HR] Elektroenergetika - profil
Izborni predmeti
(2. semestar)
Izborni predmeti
(2. semestar)
[FER3-HR] Elektronika - profil
Izborni predmeti
(2. semestar)
Izborni predmeti
(2. semestar)
Izborni predmeti
(2. semestar)
Izborni predmeti
(2. semestar)
Izborni predmeti
(2. semestar)
[FER3-HR] Računalno inženjerstvo - profil
Izborni predmeti
(2. semestar)
Izborni predmeti
(2. semestar)
[FER3-HR] Računarska znanost - profil
Izborni predmeti
(2. semestar)
[FER3-HR] Znanost o mrežama - profil
Izborni predmeti
(2. semestar)
Izborni predmeti profila
(2. semestar)
[FER3-HR] Znanost o podacima - profil
Izborni predmeti
(2. semestar)
Ishodi učenja
- Identificirati veze i razlike između predstavljenih imerzivnih tehnologija.
- Definirati aspekte ljudske percepcije relevantne za kontekst imerzivnih tehnologija.
- Objasniti principe rada predstavljenih imerzivnih tehnologija.
- Definirati osnovne pojmove koji opisuju imerzivno korisničko iskustvo.
- Interpretirati smjernice za ostvarenje interaktivnosti te dizajn okruženja i korisničkog sučelja.
- Primijeniti usvojeno teorijsko i praktično znanje na kontekst umreženih višekorisničkih sustava.
- Analizirati etičke izazove vezane uz dizajn i implementaciju određenih značajki imerzivnih rješenja.
- Dizajnirati i implementirati vlastitu interaktivnu aplikaciju za dodijeljenu imerzivnu platformu.
- Opisati suvremene i buduće primjene imerzivnih tehnologija.
Oblici nastave
Predavanja
Teoretska predavanja
Seminari i radioniceGrupni projekt izrade interaktivne aplikacije na imerzivnoj platformi
Samostalni zadaciPripreme za predavanja
Multimedija i mrežaPreuzimanje i predaja materijala za laboratorijske vježbe i projekt, preuzimanje sadržaja vezanih uz izvedbu kolegija
LaboratorijLaboratorijske vježbe s pokaznim zadacima i izvještajem
Način ocjenjivanja
Kontinuirana nastava | Ispitni rok | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Vrsta provjere | Prag | Udio u ocjeni | Prag | Udio u ocjeni | ||
Laboratorijske vježbe | 0 % | 10 % | 0 % | 10 % | ||
Seminar/Projekt | 40 % | 20 % | 40 % | 20 % | ||
Međuispit: Pismeni | 0 % | 35 % | 0 % | |||
Završni ispit: Pismeni | 0 % | 35 % | ||||
Ispit: Pismeni | 0 % | 70 % |
Napomena / komentar
Prisustvovanje laboratorijskim vježbama je obavezno
Tjedni plan nastave
- Uvod u osnovnu terminologiju i sustavnu podjelu imerzivnih tehnologija
- Ljudska percepcija u kontekstu imerzivnih tehnologija
- Principi rada imerzivnih tehnologija
- Pregled ulaznih i izlaznih jedinica; tehnologije prikaza, praćenje korisnika i okoline
- Pregled ulaznih i izlaznih jedinica; tehnologije prikaza, praćenje korisnika i okoline
- Interakcija korisnika s virtualnim elementima
- Razmatranje uloge okruženja (stvarnog i virtualnog) u imerzivnom kontekstu
- Međuispit
- Implementacija kretanja kroz virtualni okoliš
- Dizajn korisničkog sučelja u trodimenzionalnom okruženju
- Virtualna reprezentacija likova u imerzivnim aplikacijama
- Implementacija umreženih višekorisničkih imerzivnih usluga (kolociranih i udaljenih)
- Etički izazovi korištenja imerzivnih usluga: sigurnost, privatnost, pristupačnost
- Primjene i budućnost imerzivnih tehnologija
- Završni ispit
Literatura
Dieter Schmalstieg, Tobias Hollerer (2016.), Augmented Reality: Principles and Practice, Addison-Wesley Professional
Ralf Doerner, Wolfgang Broll, Paul Grimm, Bernhard Jung (2022.), Virtual and Augmented Reality (VR/AR): Foundations and Methods of Extended Realities (XR), Springer
Jason Jerald (2015.), The VR Book: Human-centered Design for Virtual Reality, ACM Books
Steven M. LaValle (2024.), Virtual Reality, Cambridge University Press
Izvedba
ID 269312
Ljetni semestar
5 ECTS
R1 Engleski jezik
R2 E-učenje
30 Predavanja
13 Seminar
0 Auditorne vježbe
5 Laboratorijske vježbe
0 Konstrukcijske vježbe
0 Vježbe tjelesnog odgoja
Ocjenjivanje
90 izvrstan
75 vrlo dobar
65 dobar
50 dovoljan