Imerzivne tehnologije

Prikazani su podaci za akademsku godinu: 2024./2025.

Predavanja

Laboratorijske vježbe

Opis predmeta

Tijekom ovog kolegija studenti će se upoznati s različitim imerzivnim tehnologijama (proširena, mješovita, virtualna stvarnost) te povezanim konceptima i područjima primjene. Kolegij pruža pregled različitih aspekata dizajna imerzivnih sustava, od hardvera do softverskih implementacija (npr. dizajn okoliša, korisničkog sučelja, korisničkih avatara), s naglaskom na interaktivnost, pristupačnost i korisničko iskustvo. Također, predstavljene su osobitosti i izazovi primjene imerzivnih tehnologija (npr. povezivanje korisnika putem mreže, etički izazovi…), uz osvrt na njihov budući razvoj. Gradivo usvojeno na predavanjima i laboratorijskim vježbama studenti će primijeniti u dizajnu i implementaciji vlastitih imerzivnih aplikacija.

Preduvjeti

-

Studijski programi

Sveučilišni diplomski
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)
Izborni predmeti profila (2. semestar)
Izborni predmeti (2. semestar)

Ishodi učenja

  1. Identificirati veze i razlike između predstavljenih imerzivnih tehnologija.
  2. Definirati aspekte ljudske percepcije relevantne za kontekst imerzivnih tehnologija.
  3. Objasniti principe rada predstavljenih imerzivnih tehnologija.
  4. Definirati osnovne pojmove koji opisuju imerzivno korisničko iskustvo.
  5. Interpretirati smjernice za ostvarenje interaktivnosti te dizajn okruženja i korisničkog sučelja.
  6. Primijeniti usvojeno teorijsko i praktično znanje na kontekst umreženih višekorisničkih sustava.
  7. Analizirati etičke izazove vezane uz dizajn i implementaciju određenih značajki imerzivnih rješenja.
  8. Dizajnirati i implementirati vlastitu interaktivnu aplikaciju za dodijeljenu imerzivnu platformu.
  9. Opisati suvremene i buduće primjene imerzivnih tehnologija.

Oblici nastave

Predavanja

Teoretska predavanja

Seminari i radionice

Grupni projekt izrade interaktivne aplikacije na imerzivnoj platformi

Samostalni zadaci

Pripreme za predavanja

Multimedija i mreža

Preuzimanje i predaja materijala za laboratorijske vježbe i projekt, preuzimanje sadržaja vezanih uz izvedbu kolegija

Laboratorij

Laboratorijske vježbe s pokaznim zadacima i izvještajem

Način ocjenjivanja

Kontinuirana nastava Ispitni rok
Vrsta provjere Prag Udio u ocjeni Prag Udio u ocjeni
Laboratorijske vježbe 0 % 10 % 0 % 10 %
Seminar/Projekt 40 % 20 % 40 % 20 %
Međuispit: Pismeni 0 % 35 % 0 %
Završni ispit: Pismeni 0 % 35 %
Ispit: Pismeni 0 % 70 %
Napomena / komentar

Prisustvovanje laboratorijskim vježbama je obavezno

Tjedni plan nastave

  1. Uvod u osnovnu terminologiju i sustavnu podjelu imerzivnih tehnologija
  2. Ljudska percepcija u kontekstu imerzivnih tehnologija
  3. Principi rada imerzivnih tehnologija
  4. Pregled ulaznih i izlaznih jedinica; tehnologije prikaza, praćenje korisnika i okoline
  5. Pregled ulaznih i izlaznih jedinica; tehnologije prikaza, praćenje korisnika i okoline
  6. Interakcija korisnika s virtualnim elementima
  7. Razmatranje uloge okruženja (stvarnog i virtualnog) u imerzivnom kontekstu
  8. Međuispit
  9. Implementacija kretanja kroz virtualni okoliš
  10. Dizajn korisničkog sučelja u trodimenzionalnom okruženju
  11. Virtualna reprezentacija likova u imerzivnim aplikacijama
  12. Implementacija umreženih višekorisničkih imerzivnih usluga (kolociranih i udaljenih)
  13. Etički izazovi korištenja imerzivnih usluga: sigurnost, privatnost, pristupačnost
  14. Primjene i budućnost imerzivnih tehnologija
  15. Završni ispit

Literatura

Dieter Schmalstieg, Tobias Hollerer (2016.), Augmented Reality: Principles and Practice, Addison-Wesley Professional
Ralf Doerner, Wolfgang Broll, Paul Grimm, Bernhard Jung (2022.), Virtual and Augmented Reality (VR/AR): Foundations and Methods of Extended Realities (XR), Springer
Jason Jerald (2015.), The VR Book: Human-centered Design for Virtual Reality, ACM Books
Steven M. LaValle (2024.), Virtual Reality, Cambridge University Press

Izvedba

ID 269312
  Ljetni semestar
5 ECTS
R1 Engleski jezik
R2 E-učenje
30 Predavanja
13 Seminar
0 Auditorne vježbe
5 Laboratorijske vježbe
0 Konstrukcijske vježbe
0 Vježbe tjelesnog odgoja

Ocjenjivanje

90 izvrstan
75 vrlo dobar
65 dobar
50 dovoljan