Društveni aspekti računalom posredovane komunikacije
Opis predmeta
Opće kompetencije
Poznavanje internetskih/web tehnologija i njihovih potencijala za interpersonalnu, marketinšku i masovnu komunikaciju, kao i oblikovanje e-usluga. Razumijevanje teorijskih osnova za korištenje interneta/weba za međuljudsku komunikaciju, kao i interakciju s poslovnim partnerima. Vještina izrade osobnog e-portfolija i korištenja sustava za e-portfolio za online prezentiranje sadržaja.
Ishodi učenja
- procijeniti specifičnosti interneta/weba kao medija u odnosu na druge interpersonalne i masovne komunikacijske medije
- primijeniti u praksi teorijske modele komunikacije posredstvom računala i moći ih upotrijebiti za kritičku analizu povezanih pojava/procesa
- primijeniti teorijske modele računalom posredovane komunikacije komunikacije za procjenu i dizajniranje web mjesta koja će biti upotrebljiva i atraktivna korisnicima
- analizirati prednosti interneta/weba kao medija za masovnu komunikaciju te ih koristiti u izradi online sadržaja i usluga
- procijeniti nedostatke interneta kao medija za komunikaciju i oblike ponašanja korisnika koji im ugrožavaju privatnost i sigurnost
- primijeniti tehnike pretraživanja resursa na internetu, online baza podataka i drugih izvora za pronalaženje znanstveno-tehnoloških informacija iz područja računalom posredovane komunikacije
- povezati i kombinirati različite teorijske modele iz područja računalom posredovane komunikacije i srodnih disciplina za evaluaciju i kreiranje komercijalnih proizvoda i web mjesta
- procijeniti i unaprijediti osobno samoprezentiranje na službenim osobnim web stranicama, e-portfolio profilima i na društvenim mrežama
Oblici nastave
Predavanja i sadržaji u online tečaju te Moodle sustavu. Prvi ciklus se sastoji od 7 tjedana nastave i međuispita, dok se drugi ciklus sastoji od 6 tjedana nastave i završnog ispita.
Provjere znanjaProvjere znanja s ponuđenim odgovorima.
KonzultacijeKonzultacije su organizirane u tjednima nastave nakon predavanja.
SeminariSeminari koje studenti predaju online preko Moodle sustava.
E-učenjeSamostalni rad s tečajevima za e-učenje, kao i kreiranje sadržaja u e-portfolio sustavu.
Način ocjenjivanja
Kontinuirana nastava | Ispitni rok | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Vrsta provjere | Prag | Udio u ocjeni | Prag | Udio u ocjeni | ||
Domaće zadaće | 0 % | 4 % | 0 % | 4 % | ||
Seminar/Projekt | 0 % | 8 % | 0 % | 8 % | ||
Prisutnost | 0 % | 3 % | 0 % | 3 % | ||
Međuispit: Pismeni | 20 % | 40 % | 0 % | |||
Završni ispit: Pismeni | 20 % | 45 % | ||||
Ispit: Pismeni | 0 % | 85 % |
Tjedni plan nastave
- Uvod u računalom posredovanu komunikaciju. Izvori iz literature o računalom posredovanoj komunikaciji.
- Obilježja interneta kao komunikacijskog medija. Model kompetencije u računalom posredovanoj komunikaciji.
- Vještine u računalom posredovanoj komunikaciji.
- Teorije uporabe interneta kao masovnog medija. Model sklonosti internetu kao masovnom mediju.
- Prednosti i nedostaci interneta kao masovnog medija. Usporedba interneta s drugim masovnim medijima.
- Znanstvene i tehnološke informacije na internetu/webu. Online baze podataka za znanstvenim i stručnim sadržajima.
- Međuispitno razdoblje
- Komunikacijski aspekti multimedije i dizajna web mjesta.
- Kvaliteta e-usluge i dizajn komercijalnog web mjesta.
- Upravljanje odnosima s klijentima i korporativno web mjesto.
- E-portfolio sustavi i samoprezentacija na e-portfoliju i društvenim mrežama.
- Etički problemi vezani uz internet/web. Pravna regulacija vezana korištenje interneta.
- E-učenje i obrazovne web tehnologije.
- Web 2.0 alati i mogućnosti njihove primjene.
- Završni ispit.