3D modeliranje i animacija

Prikazani su podaci za akademsku godinu: 2024./2025.

Laboratorijske vježbe

Opis predmeta

Upoznavanje s metodama 3D modeliranja. Primjena metode poligonalnog modeliranja, modeliranja krivuljama i modeliranja skulpturiranjem. Pridruživanje boja, materijala i tekstura modelima. Primjena elemenata i principa dizajna u postupku modeliranja i bojanja materijala. Primjena kompozicijskih načela pri izradi scene. Poznavanje principa animacije. Prilagodba modela za animaciju i provedba animacije. Upoznavanje s fizikalnim pogonom i njegova primjena. Primjena čestičnih sustava za simulaciju vizualnih učinaka. Postizanje efekata upravljanjem izvorima i pozicijama svjetla na sceni. Provođenje iscrtavanja (renderiranja) 3D scene za različite platforme.

Studijski programi

Sveučilišni diplomski
Transverzalni predmeti (1. semestar) (3. semestar)
Transverzalni predmeti (1. semestar) (3. semestar)
Transverzalni predmeti (1. semestar) (3. semestar)
Transverzalni predmeti (1. semestar) (3. semestar)
Transverzalni predmeti (1. semestar) (3. semestar)
Transverzalni predmeti (1. semestar) (3. semestar)
Transverzalni predmeti (1. semestar) (3. semestar)
Transverzalni predmeti (1. semestar) (3. semestar)
Transverzalni predmeti (1. semestar) (3. semestar)
Transverzalni predmeti (1. semestar) (3. semestar)
Transverzalni predmeti (1. semestar) (3. semestar)
Transverzalni predmeti (1. semestar) (3. semestar)
Transverzalni predmeti (1. semestar) (3. semestar)
Transverzalni predmeti (1. semestar) (3. semestar)

Ishodi učenja

  1. Definirati 3D scenu i primijeniti različite metode 3D modeliranje u svrhu njezine izrade.
  2. Kreirati izgled objekta primjenom boje, materijala i teksture 3D modela uz poštivanje elemenata i principa grafičkog dizajna.
  3. Primijeniti optimizaciju modela za animaciju, izraditi skeletni model i povezati ga s objektom.
  4. Primijeniti animaciju 3D objekta uz primjenu principa animacije.
  5. Primijeniti fizikalni pogon i prigodne čestične sustave u izradi vizualnog rješenja.
  6. Baratati parametrima i pozicijama svjetla u svrhu postizanja željenih efekata.
  7. Demonstrirati iscrtavanje 3D scene

Oblici nastave

Predavanja

Predavanja se odvijaju uživo prema rasporedu u predavaoni fakulteta.

Samostalni zadaci

Potrebno je ostvariti zadani zadatak.

Laboratorij

Izraditi zadane laboratorijske vježbe.

Način ocjenjivanja

Kontinuirana nastava Ispitni rok
Vrsta provjere Prag Udio u ocjeni Prag Udio u ocjeni
Laboratorijske vježbe 50 % 20 % 50 % 20 %
Sudjelovanje u nastavi 0 % 5 % 0 % 5 %
Seminar/Projekt 50 % 30 % 50 % 30 %
Međuispit: Pismeni 0 % 20 % 0 %
Završni ispit: Pismeni 25 % 25 %
Ispit: Pismeni 50 % 45 %

Tjedni plan nastave

  1. Uvod u računalnu 3D grafiku, elemente grafičkog dizajna i principe grafičkog dizajna Upoznavanje s planom rada i ciljevima predmeta. Primjene računalne 3D grafike. Alati za izradu 3D modela. Elementi i principi grafičkog dizajna i primjena u 3D modeliranju.
  2. Projekcije tijela i poligonalno modeliranje Koordinatni sustavi, projekcije tijela. Sučelje programske potpore za 3D modeliranje (u Blenderu). Promjena pogleda, postavljanje objekata na scenu, primitivi. Osnovni alati i primjena. Poligonalno modeliranje objekata.
  3. Kompozicijska načela, kombiniranje objekata i topologija mreže Što su kompozicijska načela i njihova primjena u 3D modeliranju. Kombiniranje i spajanje objekata. Primjena modifikatora. Važnost uredne topologije mreže. Pregled topologije mreže i uređivanje mreže.
  4. Modeliranje krivuljama Tehnike modeliranja krivuljama (NURBS i Bezier), primjena modeliranja krivuljama, upravljanje krivuljama i modeliranje objekata krivuljama.
  5. Modeliranje skuplturiranjem Primjena modeliranja skulpturiranjem. Sučelje i alati za modeliranje skulpturiranjem. Način izrade modela tehnikom skulpturiranja. Modeliranje objekata skulpturiranjem.
  6. Bojanje, teksturiranje i materijali Materijali 3D modela, dodavanje boje, teksturni čvorovi. Dodavanje tekstura i UV mapa. Načini razvijanja plašta. Pridruživanje UV mape 3D objektu. Realistično teksturiranje. Mape za realistično teksturiranje. Način izrade vlastitih mapa za realistično teksturiranje.
  7. Bojanje, teksturiranje i materijali Materijali 3D modela, dodavanje boje, teksturni čvorovi. Dodavanje tekstura i UV mapa. Načini razvijanja plašta. Pridruživanje UV mape 3D objektu. Realistično teksturiranje. Mape za realistično teksturiranje. Način izrade vlastitih mapa za realistično teksturiranje.
  8. Međiispit
  9. Skeletni modeli likova Armatura objekta i njeno dodavanje. Upravljanje armaturom. Roditeljski odnosi. Kinematički lanac, direktna i inverzna kinematika. Težinsko bojanje. Organizacija podataka armature modela.
  10. Principi animacije i animiranje objekata Principi animacije i primjena. Podjela animacije, vremenska linija. Animacija ključnim okvirima, automatsko snimanje, list snimanja, editor grafova, MoCap animacija. Animiranje modela sa i bez armature.
  11. Principi animacije i animiranje objekata Principi animacije i primjena. Podjela animacije, vremenska linija. Animacija ključnim okvirima, automatsko snimanje, list snimanja, editor grafova, MoCap animacija. Animiranje modela sa i bez armature.
  12. Fizikalni pogon Primjena fizikalnih pogona. Simulacija fizike tkanine, dinamika fluida, fizika krpene lutke.
  13. Čestični sustavi i izrada terena Vrste čestičnih sustava – objekti, boidi, krzno. Izrada različitih čestičnih sustava. Animacija čestičnih sustava. Visinske mape, izrada terena stvarnog područja na Zemlji, proceduralno generiranje objekata u svrhu izrade terena.
  14. Upravljanje izvorima i pozicijama svjetla, predstavljanje scene i iscrtavanje Utjecaj svjetla i sjene na percepciju objekata u sceni. Temperatura boje. Vrste izvora svjetla, snaga svjetla, postavljanje izvora svjetla. Načini izrade prikaza scene (Eevee, Workbench, Cycles). Iscrtavanje scene. Formati zapisa (objekti, scena, animacije). Izrada zapečene teksture (baking).
  15. Završni ispit

Literatura

Ami Chopine (2012.), 3D Art Essentials, Taylor & Francis
Andy Beane (2012.), 3D Animation Essentials, John Wiley & Sons
William Vaughan (2011.), Digital Modeling, New Riders
William Lidwell Kritina Holden Jill Butler (2010.), Universal Principles of Design,

Izvedba

ID 269283
  Zimski semestar
2 ECTS
R1 Engleski jezik
R2 E-učenje
30 Predavanja
2 Seminar
0 Auditorne vježbe
4 Laboratorijske vježbe
0 Konstrukcijske vježbe
0 Vježbe tjelesnog odgoja

Ocjenjivanje

izvrstan
vrlo dobar
dobar
50 dovoljan