
Od 17. do 23. rujna održan je međunarodni hackathon u Dubrovniku organiziran u sklopu Erasmus+ projekta Play2Green (Serious Gaming for Universal Access to Green Education).
Na Hackathonu su sudjelovali studenti i nastavnici iz 5 visokoškolskih institucija iz Hrvatske, Španjolske, Mađarske i Francuske te predstavnici španjolske udruge za gluhe ASPAS. Studenti su, organizirani u 5 međunarodnih timova, radili na dizajnu ozbiljnih igara temeljenih na novim tehnologijama koje se bave onečišćenjem oceana, ugrozom životinja, urbanim vrtlarstvom i drugim srodnim zelenim temama. Prvi nacrt projekata (uključuje tehničku dokumentaciju i vizualni prototip) predložili su u okviru virtualne suradnje između lipnja i rujna 2023. godine dok su finalna rješenja prezentirali na završnici hackathona u Dubrovniku. Uz intenzivnu suradnju na svojim projektima, studenti su kroz svakodnevne radionice imali priliku steći znanja i vještine u područjima multikulturalnosti, uključivosti, univerzalnog dizajna za učenje, 3D printanja i holograma.
Više detalja o aktivnostima na hackathonu i fotografije dostupne su u nastavku obavijesti.
Završio je hackathon projekta Play2Green na temu ozbiljnih igara temeljenih na novim tehnologijama u svrhu zaštite okoliša i borbe protiv klimatskih promjena. Domaćin hackathona bilo je Sveučilište u Dubrovniku gdje su studenti iz četiri europske zemlje (Mađarska, Hrvatska, Španjolska i Francuska) od 17. do 23. rujna 2023. sudjelovali u aktivnostima s ciljem međusobnog upoznavanja i finalizacije scenarija ozbiljnih igara čiji su prvi nacrt predložili tijekom virtualne suradnje pod vodstvom mentora.
Hackathon je službeno započeo pozdravnom sesijom, gdje su koordinator projekta Jurica Babić i Katarina Mandarić, koordinatorica hackathona, poželjeli dobrodošlicu svim studentima i dali im važne informacije o aktivnostima koje ih očekuju u tom tjednu.
Potom su stručnjakinje za jezik i međunarodnu kulturu iz Francuske (IMT Atlantique), Catherine Sable i Alison Gourves, održale predavanje o multikulturalnoj komunikaciji pod nazivom „Komunikacija u globalnim inkluzivnim timovima“.
Svaki dan nakon predavanja i ručka studenti su imali priliku konzultirati se sa svojim mentorima o daljnjem razvoju scenarija ozbiljnih igara i vizualnih prototipova koje su morali isporučiti na kraju hackathona.
Na početku drugog dana hackathona, María Pérez Maldonado iz španjolske udruge za gluhe (ASPAS Valencia) održala je prezentaciju kojom je predstavila udrugu i aktivnosti kojima se bave, te je istaknula značajke pristupačnosti koje su neophodne u ozbiljnim igrama za gluhe osobe. Nakon toga je profesorica Željka Car s Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu održala prezentaciju na temu univerzalnog dizajna za učenje (UD4L) nakon koje su studenti analizirali scenarije ozbiljnih igara kako bi ispunjavali kriterije UD4L.
Drugi dan hackathona obilježila je i multikulturalna večera na kojoj su studenti uz tradicionalnu hranu i piće predstavili svoju domovinu što je zasigurno pridonijelo razmjeni multikulturalnih iskustava i međusobnom upoznavanju studenata.
Trećeg dana hackathona održana je radionica 3D printanja koju su vodile profesorice sa Sveučilišta u Debrecenu, Marianna Zichar i Ildiko Papp. Predstavile su zanimljivosti i primjene 3D printanja, nakon čega su učenici izradili vlastite 3D modele koje su na kraju isprintali na 3D printeru.
Četvrtog dana hackathona, nakon zanimljive prezentacije iz područja holografskih tehnologija, koju je održala Ana Kešelj, asistentica na Sveučilištu u Dubrovniku, studenti su mogli izraditi vlastite holograme. Korištenjem mobilnih uređaja i prijenosnog računala prikazali su različite objekte u holografskom svijetu.
Posljednjeg dana hackathona Eva Malichova sa Sveučilišta u Žilini predstavila je Erasmus+ projekt eduIDT („Application of Inclusive Design Thinking in the Technically–Oriented Subjects at HEI“) i pozvala studente da se prijave na radionicu koja će se održati 2024. godine u Valenciji (Španjolska).
Nakon toga, studenti su prezentirali finalna rješenja ozbiljnih igara na kojima su radili u timovima tijekom virtualnog i fizičkog dijela hackathona. Nakon niza vrlo dobrih prezentacija, povjerenstvo je moralo odabrati timove s najboljim „zelenim“ scenarijem i vizualnim prototipom u Figmi. Svi timovi su vrlo predano obavljali svoj zadatak, no nagradu za najbolji Figma prototip osvojio je tim Ocean Rescue (mentor Jurica Babić), dok je za najbolji „zeleni“ scenarij ozbiljne igre nagrađen tim Urban Garden (mentorice Katarina Mandarić, Marianna Zichar i Ildiko Papp).
Osim što su tijekom hackathona marljivo radili na „zelenim“ scenarijima i vizualnim prototipovima, studenti su bili vrlo aktivni u istraživanju Dubrovnika i objavama na društvenim mrežama. Zbog toga je povjerenstvo odlučilo jednom studentu dodijeliti nagradu Influencera. Tijekom virtualne faze hackathona studenti su također morali odgovoriti na 4 društvena izazova koja su im bila postavljena, a student s najzanimljivijim odgovorima je također nagrađen.
Sudeći prema rezultatima evaluacije Play2Green hackathona, događaj je bio iznimno uspješan. Stoga se zahvaljujemo svim predavačima koji su pripremili zanimljiva predavanja kao i studentima koji su sudjelovali. Nadamo se da su studenti naučili više o novim tehnologijama, ozbiljnim igrama koje se bave zelenim temama i univerzalnom dizajnu za učenje, te da će svoja znanja primijeniti u daljnjem poslu i svakodnevnom životu.