Matija Renić, glavni razvojni inženjer Nevere i bivši student FER-a, na svečanom otvorenju Pelješkog mosta 26. srpnja 2022. godine odvozio je revijalnu vožnju u Rimčevom električnom automobilu.

U kratkom intervjuu prije vožnje Matija je izjavio: "Krećemo sa smjera kopna, kretat ćemo se brzinom od 50 km/h. To je jedna revijalna brzina, čisto da pokrijemo sva popratna događanja" te nadodao: "Danas ćemo biti pristojni". Matija je pritom istaknuo da on predstavlja više od tisuću svojih kolega koji su radili na jednom od najznačajnijih tehnoloških projekata u području automobilske industrije i prvom proizvodnom primjerku hrvatskog homologiranog automobila – Rimac Neveri.

U nastavku obavijesti pročitajte intervju s Matijom u kojem nam je ispričao kako je tekao njegov karijerni put koji ga je doveo do trenutačne pozicije razvojnog inženjera Nevere te nekoliko članaka koji su popratili ovaj povijesni događaj.

FOTO: Mario Pavlović
 

Ispričajte nam kako je tekao razvoj vaše karijere - kako ste nakon diplome FER-a došli do pozicije razvojnog inženjera Nevere i jeste li već i tijekom studija imali slične interese?

Rođen sam i cijeli život živim u Zagrebu, a nakon završene XV. gimnazije, upisao sam FER te 2012. godine diplomirao na smjeru Računalno inženjerstvo. Nakon toga sam tri godine radio u zagrebačkom poduzeću specijaliziranom za razvoj i proizvodnju sigurnosnih sustava za željeznicu.
Rimcu sam se pridružio prije nešto više od sedam godina. Počeo sam kao razvojni inženjer za softver za ugradbene sustave (Embedded Software Engineer), a jedan od prvih projekata na kojima sam radio bio je softver za Concept_One. Kako se kompanija razvijala, povećavao se i broj projekata, a time i opseg mojega posla. Promijenio sam više različitih pozicija, koje su na početku bile vezane uz softver za ugradbene sustave Rimac Technologya, a kada je započeo razvoj Nevere priključio sam se timu koji je zadužen za razvoj vozila. Danas je taj tim dio kompanije Bugatti Rimac. Na početku razvoja Nevere bio sam zadužen za razvoj pogona i električne arhitekture. Odgovornosti su vremenom rasle, a moja uloga danas je glavni razvojni inženjer (Chief Engineer) za Neveru.

FOTO: Igor Kralj / Pixell


Što točno znači biti razvojni inženjer Nevere i koji su zadaci i izazovi s kojima se susrećete na poslu?

Razvoj najbržeg električnog proizvodnog hiperautomobila od koncepta do serijske proizvodnje, uz razvoj, testiranje i homologaciju, proces je koji je trajao pet godina. Bilo je tu brojnih izazova. Trebalo je izraditi brojne prototipe, različitih generacija komponenti, unaprjeđujući dizajn i tehnologiju u vozilu svakom novom iteracijom. Nakon tri stupnja razvoja, 18 proizvedenih prototipova, 45 crash testova, uspješno završene europske i SAD homologacije, i više od 1,6 milijuna sati istraživanja i razvoja, prvi proizvodni primjerak Rimac Nevere izašao je s nove proizvodne linije u Rimac postrojenjima na Jankomiru. Možda najveći izazov u zadnjih pet godina je nevjerojatan rast kompanije, koji je tekao paralelno s razvojem projekta Nevere, ali i mnogih drugih. Na početku projekta Nevera oko 300 ljudi radilo je u poduzeću na dvije-tri lokacije. Otada smo se upeterostručili, nalazimo se na osam lokacije, Rimac Grupa broji više od 1500 kolega, dok je u tijeku izgradnja i našeg novog kampusa od 100.000 m². Na ovom projektu izravno i neizravno radilo je preko 1000 ljudi, samo Rimac Grupe, a tu su i ljudi koji su radili na strani naših dobavljača. U projekt Nevera svaki od tih 1000 kolega ugradio je puno truda, rada, znanja i neprospavanih noći.


Vjerujemo da će vaše osobno iskustvo biti velika inspiracija našim sadašnjim i budućim studentima. Kako se osjećate nakon vožnje preko Pelješkog mosta, što ona znači da vas, za cjelokupni tim Rimac grupe?

Svi zaposlenici bili su posebno uzbuđeni što je baš prvi serijski primjerak Nevere službeno otvorio Pelješki most. Osobno sam počašćen ovom prilikom, da u ime svojih kolega – 1000 ljudi koji su direktno i indirektno radili na projektu Nevere – budem taj kojem je povjeren zadatak.

 

FOTO: Igor Kralj / Pixell
 

Večernji list - Na Pelješki most stigla Rimac Nevera. Matija Renić otkrio koliko će je brzo voziti

Index.hr - Obratio se čovjek koji će biti za volanom Nevere, rekao koliko će brzo voziti

Jutranji list - Mladić koji je ‘slupao 11 Rimčevih Nevera‘ opisao nam svoju prvu vožnju Pelješkim: ‘Da sam pošteno nagazio...‘

RTL - Spektakularne scene: Rimčeva Nevera i Niko Pulić provozali se Pelješkim mostom

Autor: Petra Škaberna
Popis obavijesti