FER predstavio novi vizualni identitet

Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu nakon gotovo 25 godina danas je predstavio novi vizualni identitet i time zakoračio u novo desetljeće s osvježenim logotipom koji još snažnije definira FER kao brand koji jamči vrhunsko obrazovanje, vrhunsku znanost i vrhunski istraživački kapacitet.

Ovo je treća promjena vizualnog identiteta FER-a od njegovog osnutka. Prvi natječaj za idejno rješenje zaštitnog znaka, tadašnjeg Elektrotehničkoga fakulteta u Zagrebu, raspisan je 1966. godine kada je dekan prof. dr. sc. Vladimir Muljević, smatrajući potrebnim da studentsku organizaciju što više zainteresira za rad i život na Fakultetu, pritom ponudio i novčane nagrade u iznosu od 150, 100 i 50 novih dinara!

Druga promjena uslijedila je 30 godina kasnije i bila je razumljiv korak nakon promjene imena fakulteta u današnji naziv - Fakultet elektrotehnike i računarstva.

„Pročišćeni znak FER-a prati evoluciju Fakulteta i odražava vrhunska postignuća koja imamo u području obrazovanja, istraživanja i struke. Vjerujemo da se s tim znakom mogu identificirati sve generacije i da će biti prepoznatljiv ne samo u Hrvatskoj, nego i u međunarodnom okruženju, kojem se otvaramo ove jeseni s našim studijskim programom na engleskom jeziku“, istaknuo je za ovu priliku dekan FER-a, prof. dr. sc. Gordan Gledec.

Novi vizualni identitet osmislila je dizajnerica Jelena Rebrnjak iz agencije Bornfight, koja je svoju inspiraciju pronašla u junakinji moderne tehnologije, američkoj znanstvenici i programerki Grace Hopper. Asocijacije koje je izdvojila kao vrijednosti FER-a su sustavnost, prilagodljivost i napredak, iz čega proizlazi slogan „Uči iz prošlosti, istražuj sada, izumi budućnost“.

Uslijed nezavidne situacije s koronavirusom na globalnoj razini, predstavljanje novog vizualnog identiteta obilježeno je u manjem krugu prisutnih u prostorijama Fakulteta gdje su prisutni mogli preuzeti svoje primjerke promotivnih materijala te zaigrati popularnu igricu Pac-Man na videozidu smještenom u auli. Igrica je za ovu priliku posebno prilagođena tako da novi logo FER-a služi kao labirint za Pac-Man i duhove!

Više informacija nalazi se u nastavku obavijesti.

LOGO STORY by BORNFIGHT

Brand je glas koji nas predstavlja u zajednici koja nam je bitna, stoga on mora biti jasan, autentičan i uvjerljiv. FER je prepoznao da kao brand u obrazovno-znanstvenoj zajednici, svojim radom i doprinosom parira svjetskim fakultetima i znanstveno-istraživačkim zajednicama. Da bi to vrlo jasno pokazao svojim vizualnim potpisom, bilo je potrebno to pretočiti u njegov branding.

FER nije morao izmišljati karakter iza branda - on je već bio jasan, samo ga je trebalo upoznati. Svaki brand, pa tako i FER, prvenstveno počiva na jakim vrijednostima. FER-ove su sustavnost, prilagodljivost i napredak.

Te vrijednosti prožimaju se kroz cjelokupno djelovanje FER-a i njegovih ambasadora - profesora, istraživačke zajednice i studenata. To se očituje u edukacijskom pristupu, u istraživačkom pristupu, odnosu i očekivanjima prema studentima, u pristupu kolegama i u javnom predstavljanju. FER-ovi ambasadori su autentični profesionalci.

S takvim stavom, napredak je neupitan. Sustavnost, prilagodljivost i napredak zajedno ukazuju na pomak i to je semantička vrijednost koju smo željeli vidjeti u vizualnom brandingu.

Znak formom imitira osjećaj pokreta u vremenu - od statičnog i “zatvorenog” slova F koji je start, do slova R koje “nastavlja putovanje” i za sobom “vuče” slovo E - tri slova su spojena u dinamičnu formu koja se “kreće prema naprijed”.

Boje branda proizašle su iz asocijacije na dvije glavne grane FER-a - žuta za elektrotehniku i plava za računarstvo. Popraćena neutralnim bojama, ova paleta daje šarolike mogućnosti, može pokriti dinamiku karaktera FER-a ili biti umjerenija, ovisno o tome kome se brand obraća.

Iz glavnih vrijednosti FER-a - sustavnost, prilagodljivost i napredak- derivirali smo glavne brand akcije - nauči, istraži i izumi. One su nam bitne jer su temelj brand misije, odnosno misli vodilje za sve FER ambasadore: „Nauči iz prošlosti, istražuj sada, izumi budućnost“.

Autor: Petra Škaberna
Popis obavijesti