Department of Energy and Power Systems was founded at the 129th Faculty Council’s Regular Session of the Technical College University of Zagreb, on Tuesday June 26, 1934. Department of Energy and Power Systems studies and innovates in the fields of generation, transmission, distribution and use of electrical energy, energy efficiency, high voltage engineering, smart grids, energy management, nuclear engineering and safety, electricity markets, and electric vehicles. Throughout the years, the Department has become the leading authority in the field of electrical power engineering in the region, maintaining long-term collaboration with the industry sector. Furthermore, it is recognized through its research activities and a large number of published scientific papers in JCR journals, as well as numerous national and international research projects. In total, the Department has 52 employees (16 Professors – 9 Full, 4 Associate and 3 Assistant) and offers substantial educational and R&D facilities, including five Research Laboratories, six department teaching halls and a department library. Through its activities, the Department has developed valuable international collaboration with many research institutions around the world. Researchers of the Department are currently involved in 3 HORIZON 2020 projects, 2 bilateral projects, 1 Erasmus+ project, 5 projects financed by the Croatian Science Foundation, as well as the principal investigators of a number of industry-funded projects.


Poziv na predavanje Hrvoja Pandžića:...

Pozivamo vas na predavanje u sklopu IEEE Odjela za elektroenergetiku i IEEE Odjela za industrijske primjene koje će se održati u ponedjeljak 04.05.2015. u 14 h u Sivoj vijećnici:

"Električna vozila: sve se mijenja, ali i ostaje isto"

Predavanje će održati doc. dr. sc. Hrvoje Pandžić.

Više u nastavku obavijesti.

Jedna od značajnih prepreka integraciji električnih vozila jest cijena samih baterija. Ta je cijena posljednjih godina značajno pala te se očekuje njen daljnji pad na prihvatljive razine u nadolazećim godinama. Međutim, za opće prihvaćanje električnih vozila u društvu nužno je uspostaviti odgovarajuću infrastrukturu za punjenje baterija. Kako bi se vozači lakše odlučili za investiciju u električno vozilo, potrebno im je osigurati bezbolan prelazak s konvencionalnih vozila koja koriste motore s unutarnjim izgaranjem. Pritom najveći problem predstavlja dugotrajan proces punjenja baterija. Navedeni problem donekle se može smanjiti korištenjem superpunjača velike snage. Međutim, ni oni se ne mogu mjeriti s brzinom točenja benzina u spremnik, pa je potrebna još jedna karika koja bi omogućila da se vozačima iskustvo korištenja vozila ne naruši. Stanica za izmjenu baterija električnih vozila je infrastrukturni subjekt koji bi zamijenio postojeće benzinske postaje i time vozačima omogućio zadržavanje starih navika.

Tijekom predavanja će se opisati postojeća infrastruktura vezana za punjenje baterija električnih vozila, s osobitim naglaskom na stanice za izmjenu baterija. Opisat će se cjelokupni model pogona takve stanice koji, osim sustava za upravljanje baterijama (Battery Management System), uključuje i nesigurne parametre: potražnju za izmjenom baterija tijekom dana, stanje napunjenosti zamijenjenih (dolaznih) baterija te cijene električne energije na tržištu. Također će se predstaviti rezultati testnog primjera poslovanja jedne takve stanice temeljenog na dostupnim stvarnim podacima.

Author: Ninoslav Holjevac
News list

Forum

Sort by: title | last reply time | thread opened time
Title Replies Last reply