Studentski poštanski sandučići uspješno su premješteni u "oblak" Office 365. Premještanjem poštanskog sandučića u moderni sustav ("oblak" Office 365), studentima je na raspolaganju najnovija tehnologija Exchange 2016 koja omogućuje brojna poboljšanja u odnosu na postojeću tehnologiju Exchange 2010, osobito u pogledu podrške i načinu rada s mobilnim klijentima. Umjesto dosadašnjih 200 MB veličina poštanskog sandučića u oblaku povećana je na 50 GB!

Svi studenti koji za pristup e-pošti koriste neki samostalni klijent, moraju namjestiti prikladne postavke, odnosno upisati novu adresu za pristup web-sučeljem.

 

Više informacija o postavkama klijenata e-pošte pročitajte u nastavku obavijesti.

E-pošti u oblaku možete pristupiti korištenjem:

  1. web-sučelja,
  2. klijenta Outlook 2016,
  3. drugim klijentima e-pošte.

 

  1. Web-sučelje
    Najjednostavniji pristup elektroničkoj pošti u sustavu Office 365 jest putem web sučelja na adresi http://portal.office.com te odabirom pločice Pošta (Mail) u izborniku usluga u oblaku koje sustav Office 365 omogućuje.
    Izravan pristup e-pošti moguć je putem: http://outlook.office.com. Na web-sučelje za provjeru e-pošte prijavljuje se pomoću vjerodajnica FERLOGIN@fer.hr (ne smije se koristiti Ime.Prezime@fer.hr), gdje je FERLOGIN korisničko ime iz FER-ovog imenika AD koje ste koristili i za dosadašnju prijavu na e-poštu. Način oblikovanja imena FERLOGIN objašnjen je na stranici http://www.fer.hr/info. Prilikom prvog pokretanja web-pristupa elektroničkoj pošti, sustav će vas pitati za jezik sučelja i vremensku zonu. Preporučujemo odabir hrvatskog jezika i vremenske zone UTC+1 Zagreb.

    Napomena: Ako vam poštanski sandučić nije prebačen (nije otvoren) u sustavu Office 365, novo web-sučelje preusmjerit će vas na stari sustav za čitanje e-pošte: http://webmail.fer.hr, a vrijedi i obratno. To je ujedno i najbolji test za utvrđivanje je li vam poštanski sandučić na starom (Exchange 2010 FER) ili novom (Exchange 2016 u oblaku) sustavu.
     
  2. Outlook 2016
    CIP za stolna i prijenosna računala te pametne telefone preporučuje korištenje programske podrške Outlook 2016 koju možete presnimiti i instalirati sa stranice http://portal.office.com. Na raspolaganju su inačice za operacijske sustave Windows, Mac OS, IOS i Android (licencija ostaje aktivna sve dok su vam aktivne korisničke vjerodajnice @fer.hr). Outlook 2016 najjednostavniji je klijent za namještanje koji je Microsoft do sada predstavio, posebice ako se veže na sustav Exchange.
    Dovoljno je da u polje nazvano E-mail Address na polaznom panelu upišete: FERLOGIN@fer.hr (ne smije se koristiti Ime.Prezime@fer.hr), gdje je FERLOGIN korisničko ime iz FER-ovog imenika AD-a koje ste koristili i za dosadašnju prijavu na e-poštu. To je ujedno i korisničko ime kojim pristupate portalu http://portal.office.com. Važno je napomenuti kako to nije identitet AAI@EduHr, a način oblikovanja imena FERLOGIN objašnjen je na stranici http://www.fer.hr/info. Vaša stvarna e-adresa i dalje će biti Ime.Prezime@fer.hr. Namještanje klijenta Outlook 2016 radit će i ako za e-adresu upišete Ime.Prezime@fer.hr, ali uz mogući neuspjeh zbog isteka vremena (timeout). Na početnom panelu ne smijete odabrati ručno (manual) namještanje.
     
  3. Drugi klijenti e-pošte
    Ako želite koristititi druge klijente za pristup elektroničkoj pošti, potrebno je koristiti sljedeće generičke postavke :

POP3 postavke

  • Server name: outlook.office365.com
  • Port: 995
  • Encryption method: SSL
  • username: FERLOGIN@fer.hr

 

IMAP postavke

  • Server name: outlook.office365.com
  • Port: 993
  • Encryption method: SSL
  • username: FERLOGIN@fer.hr

 

SMTP postavke

  • Server name: smtp.office365.com
  • Port: 587
  • Encryption method: TLS
  • username: FERLOGIN@fer.hr

 

Napomene:

  1. Zaporku (password) ne možete mijenjati u sustavu Office 365, nego samo na računalima uključenim u domenu FER-ovog AD-a (npr. na računalima u FER-ovim javnim laboratorijima).
     
  2. CIP ne može podržavati namještanje klijenata e-pošte, osim gore spomenutih.
     
  3. Za razliku od FER-ovog vlastitog poslužitelja Exchange 2010, za poštanske sandučiće u oblaku ne možemo raditi sigurnosnu kopiju (back-up), no zbog tehnologije oblaka niti ne očekujemo da bi došlo do sistemskog kvara s gubitkom podataka. U slučaju pojedinačnog brisanja (nestanka) neke poruke pa i pražnjenja mape Izbrisano (Deleted), moguće je povratiti poruke do 14 dana iz tzv. Sekundarne košare za smeće. Ovaj se postupak obavlja isključivo osobno i putem web-sučelja.
     
  4. Poštanski sandučić ostaje otvoren sve dok imate studentska prava, odnosno otvorene korisničke vjerodajnice u FER-ovom imeniku AD.
Autor: webmaster
Popis obavijesti